کد خبر: ۱۹۳۷۷ تاریخ انتشار : ۲۹-۰۷-۱۴۰۴ - ۱۸:۳۰
نسخه چاپی
خودروهای تمامبرقی فعلا توجیه اقتصادی ندارند/ اولویت ایرانخودرو توسعه هیبرید است
کشاورز تاکید کرد: در شرایط فعلی، تمرکز صرف بر خودروهای تمامبرقی (BEV) با توجه به ساختار انرژی کشور توجیه اقتصادی ندارد؛ کشورهایی که به سمت BEV حرکت کردهاند، ترکیب انرژی متفاوتی دارند.
نماینده صاحبان اکثریت سهامداران ایرانخودرو در همایش بینالمللی موتورهای درونسوز، ضمن تشریح رویکردهای این خودروساز در کاهش مصرف سوخت خودروها، گفت: خودروهای تمامبرقی در شرایط فعلی توجیه اقتصادی ندارند و اولویت ایرانخودرو توسعه محصولات هیبرید است.
به گزارش سرمایه ملی از ایکوپرس، چهاردهمین همایش بینالمللی موتورهای درونسوز با حضور جمعی از مدیران صنعت خودرو و انرژی کشور، استادان دانشگاه، صنعتگران و شرکتهای سازنده موتورهای درونسوز در سالن همایشهای پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

در این رویداد تخصصی که با حضور عادل پیرمحمدی، مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو و حمید کشاورز، نماینده صاحبان اکثریت سهام گروه صنعتی ایرانخودرو همراه بود، جدیدترین دستاوردها و چالشهای صنعت موتور و قوای محرکه کشور مورد بررسی قرار گرفت.
حمید کشاورز، در سخنانی با تاکید بر اهمیت نقش صنعت خودرو در توسعه اقتصادی کشور گفت: صنعت خودرو میتواند محرک اصلی رشد صنعتی ایران باشد. با این حال، نبود انگیزه کافی و کمبود سرمایه از مهمترین موانع توسعه این صنعت بهشمار میروند. بخش خصوصی، توان آن را دارد که این انگیزه را در بدنه صنعت کشور ایجاد کند.
وی با اشاره به ضرورت اصلاح ساختار اقتصادی صنعت خودرو و حرکت به سمت فنآوریهای نو افزود: توسعه گیربکسهای پیشرفته DHT و خودروهای هیبرید HEV و PHEV در دستور کار ایرانخودرو قرار گرفته است. تمرکز بر این مسیر میتواند مصرف سوخت را از میانگین ۹ لیتر به حدود ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش دهد و کشور را به سمت صرفهجویی و حتی صادرات بنزین هدایت کند.
کشاورز همچنین تاکید کرد: در شرایط فعلی، تمرکز صرف بر خودروهای تمامبرقی (BEV) با توجه به ساختار انرژی کشور توجیه اقتصادی ندارد. کشورهایی که به سمت BEV حرکت کردهاند، ترکیب انرژی متفاوتی دارند. در ایران، توسعه فنآوریهای هیبرید راهکار منطقیتر و کارآمدتری است.

در ادامه، علی صلواتیزاده، دبیر علمی همایش، گزارشی از روند برگزاری چهاردهمین همایش موتورهای درونسوز ارایه کرد و گفت: امسال شاهد رشد قابل توجه حضور شرکتهای خودروسازی، مراکز تحقیقاتی و دانشگاهها در حوزه طراحی و ساخت موتور هستیم. این همایش فرصت ارزشمندی برای تقویت خودکفایی و توسعه فنآوری در حوزه قوای محرکه کشور فراهم کرده است.
همچنین غلامرضا زمانی، نماینده وزارت علوم و رییس دانشگاه ملی مهارت، در سخنانی بر ضرورت همگرایی علمی و صنعتی میان دانشگاه و صنعت تاکید کرد و از برنامههای دولت برای ساماندهی حاملهای انرژی و توسعه آموزشهای مهارتی فنی و حرفهای بهمنظور ارتقای اشتغال خبر داد.
مجید علیپور، رییس پژوهشگاه نیرو و رییس افتخاری همایش نیز با اشاره به اهمیت گذار انرژی و تحولات جهانی در حوزه حملونقل گفت: برقیسازی موتورها و همکاری میان مراکز تحقیقاتی از الزامات عبور از چالش ناترازی انرژی و ارتقای بهرهوری در کشور است.
در حاشیه این همایش، یازدهمین نمایشگاه موتور تهران با حضور شرکتهای خودروسازی، مجموعههای تحقیقاتی و سازندگان داخلی موتورهای درونسوز گشایش یافت. این نمایشگاه از ۲۹ مهر تا یک آبان در محل پژوهشگاه نیرو میزبان متخصصان، صنعتگران و علاقهمندان خواهد بود.
- پارسخودرو درصدد واردات و تولید خودروهای هیبرید و کممصرف
- بازی خطرناک برخی مونتاژکاران کمتیراژ با بازار خودرو و نرخ تورم
- همایش مدیران ارشد بانک سپه برگزار شد
- کرمانموتور نقشه عبور از ناترازی انرژی را اعلام کرد
- ناترازی نفتی، سفره مردم را خالی کرد!
- برنامه تولید ۳۰هزار دستگاه خودرو تجاری توسط ایرانخودرو دیزل در سال ۱۴۰۵
- اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استانها/ پنجشنبه، بیستونهم آبانماه
- طرح فروش نقدی دیگنیتی پرایم با قیمت قطعی و تحویل فوری
- مراسم قرعهکشی چهل و پنجمین جشنواره حسابهای قرضالحسنه پسانداز بانک سپه برگزار شد
- تولید انبوه خودروهای هیبرید از سال آینده آغاز میشود
- مسئولیت حیاتی پارسخودرو در حفظ جایگاه تولیدکننده باکیفیتترین خودروهای داخلی

نظرات کاربران :