کد خبر: ۱۹۲۱۶ تاریخ انتشار : ۲۳-۰۷-۱۴۰۴ - ۱۷:۴۵
نسخه چاپی
تلاش صنعت و دانشگاه برای گسترش حملونقل پاک
کرمانموتور با سرمایهگذاری بخش خصوصی و شهرداری در شهر تهران در حال توسعه شبکه شارژ خودروهای برقی است.
دومین روز از همایش بینالمللی قوای محرکه نوین، در دانشگاه علم و صنعت ایران با حضور جمعی از متخصصان، پژوهشگران و مدیران ارشد صنعت خودروسازی کشور برگزار شد. هدف از برگزاری این رویداد، بررسی تازهترین دستاوردها و راهکارهای توسعه قوای محرکه کممصرف، هیبرید و برقی و همافزایی میان دانشگاه، صنعت و نهادهای سیاستگذار عنوان شد.
به گزارش سرمایه ملی، توسعه ایستگاههای شارژ همواره در سراسر کشور به خصوص کلانشهرها و شریانهای اصلی جادهای، از دغدغههای مهم بوده است. کرمانموتور با سرمایهگذاری بخش خصوصی و شهرداری در شهر تهران در حال توسعه شبکه شارژ خودروهای برقی است؛ اما مسئولین شهرداری و شرکت مپنا بر این عقیده هستند که تا زمانی که تردد خودروها و تاکسیهای برقی در سطح شهر و کشور بیشتر نشود، نمیتوانیم اثرات مثبت تردد تاکسیهای برقی و خودروهای پاک را در افکار عمومی مشاهده کنیم.

* تمرکز بر توسعه قوای محرکه هیبریدی و برقی در داخل کشور
جمعی از متخصصان، پژوهشگران و مدیران ارشد صنعت خودروسازی کشور با حضور در دومین همایش بینالمللی قوای محرکه نوین، وضعیت فعلی و ظرفیتهای رشد و توسعه فناوری پاک در صنعت خودروسازی و حمل و نقل کشور را بررسی کردند.
کرمانموتور با حضور در این همایش، بر آن بود تا ضمن معرفی پروژهها و برنامههای فناورانه خود، بستر تعامل نزدیکتری با مراکز علمی و تحقیقاتی کشور فراهم کند. در این همایش، ابوالفضل خلخالی، معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور خبر داد که تولید خودروهای برقی و سامانههای هیبریدی در داخل مجموعه کرمان موتور در دستور کار قرار گرفته است.
در حاشیه این رویداد، پنل تخصصی توسعه حمل و نقل برقی در کلانشهرها با حضور فعالان این حوزه برگزار شد. سخنرانان در این نشست با اشاره به تجربه کرمان موتور در عرضه تاکسیهای برقی، تأکید کردند که گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی برقی، نقش تعیینکنندهای در کاهش آلودگی هوا دارد.

به گفته کارشناسان حاضر در پنل، تاکسیهای برقی شهرداری تهران بهزودی فعالیت خود را در سطح شهر آغاز میکنند و تا زمانی که حضور این تاکسیها در کلانشهرها گسترش نیابد، نمیتوان انتظار اثرگذاری قابل توجهی بر افکار عمومی و کاهش مصرف سوختهای فسیلی داشت.
خرداد ماه سال ۱۴۰۳ بود که اولین تاکسیهای برقی تهران تحویل رانندهها شد و به تدریج در شهرهای دیگر از جمله اصفهان نیز به ناوگان حمل و نقل شهری پیوستند. امروز، بخشی از ناوگان برقی اتوبوسها و تاکسیهای شهرداری تهران در حال تردد هستند که گام مهمی در آغاز کاهش مصرف سوخت و استفاده از قوای محرکه پاک است. برگزاری این همایش، فرصتی برای تبادل تجربه میان دانشگاهها، شرکتهای خودروساز و فعالان صنعت بود تا با نگاهی فناورانه، مسیر توسعه قوای محرکه نوین در کشور را شتاب دهند.
در بخش دیگری از همایش، مدیران کرمان موتور بر لزوم گسترش ارتباط پایدار میان صنایع خودرو و مراکز دانشگاهی تأکید کردند و یادآور شدند که تنها از مسیر تعامل دوطرفه میان دانشگاه و صنعت میتوان به راهکارهای عملی و علمی برای توسعه فناوریهای سبز و پایدار دست یافت.
در پایان این همایش، بر ضرورت سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه (R&D)، همکاری صنعت و دانشگاه و حمایت نهادهای سیاستگذار از تولید خودروهای کم مصرف و پاک به عنوان پیش شرطهای تحول در صنعت خودروی کشور تأکید شد.
- پارسخودرو درصدد واردات و تولید خودروهای هیبرید و کممصرف
- بازی خطرناک برخی مونتاژکاران کمتیراژ با بازار خودرو و نرخ تورم
- همایش مدیران ارشد بانک سپه برگزار شد
- کرمانموتور نقشه عبور از ناترازی انرژی را اعلام کرد
- ناترازی نفتی، سفره مردم را خالی کرد!
- برنامه تولید ۳۰هزار دستگاه خودرو تجاری توسط ایرانخودرو دیزل در سال ۱۴۰۵
- اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استانها/ پنجشنبه، بیستونهم آبانماه
- طرح فروش نقدی دیگنیتی پرایم با قیمت قطعی و تحویل فوری
- مراسم قرعهکشی چهل و پنجمین جشنواره حسابهای قرضالحسنه پسانداز بانک سپه برگزار شد
- تولید انبوه خودروهای هیبرید از سال آینده آغاز میشود
- مسئولیت حیاتی پارسخودرو در حفظ جایگاه تولیدکننده باکیفیتترین خودروهای داخلی

نظرات کاربران :