قائم‌مقام مدیرعامل شرکت نیکران‌موتور پاسارگاد خبر داد:

تنوع محصولات نیکران‌موتور به ۲۰ مدل رسیده است

بهلولی اعلام کرد: «اخیرا از یک اسکوتر جدید رونمایی کردیم و محصول جدید دیگری را نیز قرار است رونمایی کنیم.»

شرکت نیکران‌موتور پاسارگاد در سال ۱۳۹۴ توسط سرمایه‌گذارانی تاسیس شد که سابقه ۶۰ ساله در حوزه تولید و تجارت دارند و از پیش‌کسوتان صنف موتورسیکلت هستند. رویکرد این شرکت از همان زمان تاسیس، ارتقای سلیقه بازار بوده است. حضور نیکران در بازار ایران، با موتورسیکلت‌های معمول و مطابق روال عادی بازار آغاز نشد. محصولات این شرکت، با سیستم انژکتوری و ترکیب و کلاس متفاوت خود راهی بازار شدند. تنوع این محصولات متناسب با قدرت خرید مردم همواره رو به افزایش بوده و هم‌اکنون به ۲۰ مدل رسیده است. بدین ترتیب، هم‌اکنون تمام اقشار موتورسوار می‌توانند از محصولات این شرکت استفاده کنند. فعالیت‌های نیکران صرفا محدود به حوزه صنعتی نبوده و به حوزه‌های فرهنگی، زیست‌محیطی، ورزشی و باشگاه‌داری نیز ورود کرده است. درحال‌حاضر نیز در پی آن است تا با طرح‌های جدید، قدرت خرید مشتریانش را بالا ببرد و سهم بازار بیشتری را ایجاد کند. در همین زمینه با رضا بهلولی، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت نیکران‌موتور به گفت‌وگو پرداختیم.

*چه محصولاتی را به‌تازگی معرفی کرده یا در دست رونمایی دارید؟
اخیرا از یک اسکوتر جدید رونمایی کردیم و محصول جدید دیگری را نیز قرار است رونمایی کنیم.

*در حوزه دانش‌بنیانی چه فعالیت‌هایی را دنبال کرده‌اید؟
در این زمینه سرمایه‌گذاری انجام نداده‌ایم، اما اعلام کرده‌ایم؛ هر شرکت دانش‌بنیان که بتواند در صنعت موتورسیکلت کاری انجام دهد، محصولش را پیش‌خرید می‌کنیم. درحال‌حاضر دو شرکت در این زمینه پیشنهادهایی ارائه کرده‌اند. یک شرکت ای‌سی‌یو را به‌عنوان یک قطعه‌های تک در این صنعت، داخلی‌سازی کرده است و ما هم پیش‌خرید و حمایت کرده‌ایم تا به تولید انبوه برسد. در حوزه تله‌ماتیک هم از یک شرکت دانش‌بنیان پیش‌خرید انجام داده‌ایم که این شرکت نیز مبلغ پیش‌خرید را به‌عنوان سرمایه در گردش خود قرار داده است تا اقدام به تولید انبوه کند. ما از هر شرکت دانش‌بنیانی که بتواند در این حوزه، قطعات ‌های‌تک یا قطعات جدید با فرایند ساده‌تر را به تولید انبوه برساند و از تولید سنتی قطعات معمول فاصله بگیرد، حمایت می‌کنیم.

*ظاهرا به تازگی در سطح شهر اقدام به اجرای طرح امداد کرده‌اید. چه برنامه‌ای در این زمینه دارید؟
به‌صورت آزمایشی طرح امداد را در چند نمایندگی اجرا کرده‌ایم. یک طرح تشویقی نیز برای نمایندگان خدمات پس از فروش گذاشته‌ایم که اگر طرح امداد را در منطقه خود پوشش دهند، تسهیلات، موتورسیکلت و تجهیزات در اختیار آن‌ها می‌گذاریم و تعرفه دستمزد را نسبت به بقیه، متفاوت در نظر می گیریم. درحال‌حاضر هم نمایندگی ما طرح امداد را به اجرا درآورده‌اند که شامل نمایندگی آقای رجبی، نمایندگی آقای دادخواه در منطقه تهرانپارس، نمایندگی شریعتی و نمایندگی پاسداران می‌شود.

*آیا به‌موازات افزایش قیمت موتورسیکلت، برنامه‌ای برای فروش محصولات به‌صورت اقساطی دارید؟
تمام تلاش ما بر این است که قدرت خرید مردم را افزایش دهیم و با همین هدف، با همه شرکت‌های تامین سرمایه در حال مذاکره هستیم. البته تا امروز هم از منابع خود این کار را انجام داده‌ایم. اما منابع ما محدود است و باید بیشتر درگیر تولید شود تا بحث لیزینگ و اعتبارات. بر این اساس، امیدواریم با همکاری برخی از شرکت‌های طرف مذاکره، بتوانیم شرایط بهتری را برای مصرف‌کنندگان قائل شویم.

*شهرداری تهران قراردادی را با طرف‌های چینی به ارزش ۳میلیارد دلار منعقد کرده است که شامل ورود ۱۰۰هزار دستگاه موتورسیکلت برقی به کشور نیز می‌شود. آیا این کار را رأسا انجام می‌دهند یا قرار است از شرکت‌های فعال در این عرصه نیز به‌عنوان عاملیت واردات کمک بگیرند؟
هنوز صحبتی در این خصوص با شرکت‌های فعال در این حوزه نشده است، اما اگر به ما در این زمینه پیشنهاد دهند، استقبال خواهیم کرد. روش درست این کار هم جز این نیست که هم در انتخاب محصول و هم در واردات آن به‌ویژه با توجه به بحث خدمات پس از فروش، از متخصصان این عرضه استفاده کنند. اگر شهرداری از ما کمک بخواهد، ما به‌عنوان تولیدکننده‌ای که هم سابقه فعالیت موفق داریم و هم بازار را می‌شناسیم، در اجرای این کار همکاری می‌کنیم. این حوزه تخصصی است و اگر شهرداری بخواهد این خدمات را به شهروندان بدهد، بهترین ابزار این است که از شرکت‌های تولیدکننده استفاده کند که هم شبکه نمایندگی دارند و هم تولید و خدمات پس از فروش. بنابراین این موضوع باید به حوزه تخصصی آن سپرده شود.

*با توجه به فعالیت‌هایی که در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی دارید، آیا برنامه‌ای برای اجرای «بنلی‌کاپ» یا «نیکران‌کاپ» دارید؟
از این موضوع هم استقبال می کنیم. ما باشگاه ورزشی داشتیم و بحث‌های لیگ را در ورزشگاه‌های تختی و آزادی در دوره خاصی برگزار کردیم. این حرکت هم جذاب است و می‌توانیم این کار را به‌طور تخصصی انجام دهیم. در این زمینه، دوره‌های آموزشی نیز برای علاقه‌مندان گذاشته و مسابقاتی را هم برگزار کرده‌ایم. البته در این زمینه، نمی‌توان انتظار همکاری جدی از فدراسیون موتورسیکلت داشت؛ چون این فدراسیون بنیه مالی قوی ندارد و ورزشکاران این حوزه هم به‌صورت حرفه‌ای کار را دنبال نمی‌کنند و درآمد چندانی ندارند. یعنی درعمل، جمع بدون درآمدی کنار هم قرار گرفته‌اند. اما اگر بتوان راهکاری برای این موضع پیدا کرد، استقبال می‌کنیم.

*درحال‌حاضر چند نمایندگی فعال در استان‌ها دارید و آیا قرار است به تعداد آن‌ها اضافه شود؟
تقریبا ۹۰ درصد استان‌ها را تحت پوشش داشته و بیش از ۵۰ نمایندگی فروش در سراسر کشور داریم. فروشگاه‌های عرضه مستقیم ما نیز که برای رفاه حال مشتریان و کنترل قیمت فعالیت می‌کنند، در مناطق مختلف مستقرند و به‌ویژه در تهران تمام مناطق را تحت پوشش داریم. فروشگاه اینترنتی ما هم دایر است که بسیار سهل‌الوصول است. خدمات پس از فروش شرکت هم تقریبا طی ۳ سال پیاپی رتبه رضایتمندی مشتری را کسب کرده است. امسال هم تنها شرکتی بودیم که در حوزه موتورسیکلت جایزه ملی کیفیت را کسب کردیم. درمجموع، ۵۰ نمایندگی ما فقط در حوزه فروش فعال هستند. بیش از ۷۰ نمایندگی نیز در حوزه خدمات داریم. در حوزه زیست‌محیطی هم به‌عنوان مسئولیت اجتماعی گام برداشته‌ایم. چراکه سرمایه‌گذاران شرکت علاقه‌مند بودند که در حوزه زیست‌محیطی فعالیت داشته باشند و با این رویکرد، از دو سال گذشته حامی یوز ایرانی بوده‌ایم که دغدغه مردم و مسئولان بوده و هست. در همین راستا، با سرمایه‌گذاری که در منطقه زیست‌محیطی سمنان (توران) صورت گرفت، همچنین با صلاحدید و مشورت محیط زیست، زیستگاه یوز ایرانی را تجهیز کردیم.


لینک کوتاه : http://sarmaayehmelli.ir/?p=14578
نظرات کاربران :