مروری بر فناوری‌های برتر تلویزیون‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۳ (+تصاویر)

در این سال سامسونگ رویکرد خود را بر روی ارتقای تجربیات شخصی‌سازی شده متمرکز کرد تا مصرف‌کنندگان، فراتر از کیفیت تصویر برتر، به دستگاهی متناسب با آنچه نیاز دارند، دسترسی پیدا کنند.

سال ۲۰۲۳ برای بخش تلویزیون‌های سامسونگ با ورود یک عضو جدید به مجموعه تلویزیون‌های متنوع این شرکت آغاز شد و در ادامه با کسب برترین تاییدیه‌ها و گواهی‌های صنعت تلویزیون دنبال شد.

در این سال سامسونگ رویکرد خود را بر روی ارتقای ارتباطات و تجربیات شخصی‌سازی شده کاربران متمرکز کرد تا مصرف‌کنندگان، فراتر از کیفیت تصویر برتر، به دستگاهی جامع، ممتاز و متناسب با آنچه نیاز دارند، دسترسی پیدا کنند. به همین منظور در همان ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۳ تلویزیون‌های جدید این شرکت با یک شگفتی بزرگ در آستانه رویداد CES 2023 معرفی شدند. این سری جدید، برای نخستین بار به همراه تلویزیون‌های ویژه OLED سامسونگ روانه بازار شد. ترکیب فناوری OLED با تکنولوژی Quantum Dot و همچنین پردازنده Neural Quantum از این تلویزیون‌ها، دستگاهی با کیفیت تصویری کم‌نظیر ساخت.

همراهی این مدل جدید با تلویزیون‌های همیشگی Neo QLED، MICRO LED و Lifestyle، تنوع بیشتری به مجموعه تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ بخشید تا علاقه‌مندان گزینه‌های فراوانی را در هنگام انتخاب مدل مورد نظر خود داشته باشند. تلویزیون‌های سری ۲۰۲۳ سامسونگ پس از آن که در دسترس رسانه‌ها قرار گرفت، تمجید و تحسین کارشناسان و روزنامه‌نگاران رسانه‌های مشهوری همچون نیوزویک، Techaeris و…. را برانگیخت و نقد‌های بسیار مثبتی را دریافت کردند.

در ادامه مروری داشته‌ایم بر قابلیت‌ها و فناوری‌های تازه‌وارد و ارتقایافته بخش تلویزیون‌های سامسونگ که در سال ۲۰۲۳ معرفی شدند.

فناوری OLED؛ کاوشی در عمق تاریکی

تلویزیون‌های OLED به خاطر رنگ‌های تیره بی‌نقص، کنتراست باورنکردنی و طیف رنگی گسترده‌شان شناخته می‌شوند. تلویزیون‌های OLED 2023 سامسونگ علاوه بر این موارد، دارای آخرین فناوری‌های پردازش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت هستند. سری S9 در میان تلویزیون‌های OLED سامسونگ نمونه برجسته‌ای از این فناوری و قابلیت‌های برتر است که با کیفیت تصویری درخشان و سیستم تولید صدای فوق‌العاده خود مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

فناوری OLED مخفف عبارت Organic Light Emitting Diode یا اصطلاحا Organic LED است. این فناوری با استفاده از عبور جریان الکتریکی از مواد آلی نور تولید می‌کند. بنابراین نیازی به استفاده از منبع نوری در پس‌زمینه ندارد و نور ارگانیکی که تولید می‌کند باعث ایجاد کیفیت ویژه‌ای در زمینه رنگ و تصویر می‌شود.

فناوری Micro LED؛ گامی به درون غیرممکن‌‌ها

فناوری Micro LED، به عنوان فناوری نهایی نمایشگرها شناخته می‌شود. پنل‌های Micro LED از LEDهایی با اندازه‌ای کمتر از ۵۰ میکرومتر تشکیل شده‌ که به‌طور متراکم در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. هر LED جداگانه نور و سه رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی را ساطع می‌کند و به این دلیل از کنتراست، روشنایی و دقت رنگ باورنکردنی برخوردار است.

سری MICRO LED 2023 سامسونگ با مدل‌های جدیدی در بازه ۵۰ تا ۱۴۰ اینچ ارائه شد تا کاربران این دستگاه‌ گزینه های بیشتری را برای داشتن کیفیت تصویر برتر داشته باشند. به لطف ماهیت ماژولار این دستگاه‌ها، کاربران می‌توانند بدون محدودیت در اندازه و نسبت، تلویزیون مورد نظر خود را بسازند. پنل‌های تلویزیون بدون حاشیه طراحی شده تا تلویزیونی یکپارچه در اختیار کاربران قرار گرفته و مرز بین نمایشگر و زندگی را از بین ببرد.

گواهی‌های برتر صنعت

تلویزیون‌های سری ۲۰۲۳ Lifestyle و Neo QLED سامسونگ به فاصله کوتاهی پس از معرفی، موفق به کسب، تاییدیه سازگاری کامل با ساعت بدن انسان از موسسه برق، الکترونیک و فناوری‌های اطلاعات (VDE) شدند.

براساس این تاییدیه، حالت‌ Eye Comfort تلویزیون‌های سامسونگ با تنظیم خودکار نور و دمای رنگ، نور طبیعی فضای باز را بازسازی ‌کرده و به این ترتیب بهترین تجربه تماشا را برای آن دسته از کاربران فراهم می‌کند که زمان زیادی را در فضای بسته هستند.

تلویزیون‌های Neo QLED سری ۲۰۲۳ سامسونگ، در ماه‌های پس از آن یک تاییدیه دیگر و این بار گواهینامه کاهش کربن را از موسسه کربن تراست (Carbon Trust) دریافت کردند. این برچسب زمانی به یک محصول اعطا می‌شود که ثابت شود ردپای کربن آن، سال به سال کاهش یافته است. تلویزیون‌های Neo QLED 2023 این گواهینامه را به خاطر تلاش‌های سامسونگ در جهت کاهش وزن محصولات و کمتر شدن میزان مصرف انرژی آن‌ها (در مرحله استفاده از محصول) نسبت به سری‌های قبلی خود، دریافت کردند.

Auto HDR Remaster؛ هر صحنه یک تصویر کامل

وضوح تصاویر در تلویزیون‌های سری Neo QLED 2023 سامسونگ، به کمک پنلی با رزولوشن بالا و قابلیت Auto HDR Remastering که از یک الگوریتم اختصاصی بهره می‌برد، افزایش قابل توجهی پیدا کرد. فناوری Auto HDR Remaster سامسونگ محتوای HDR را به سطحی کاملاً جدید می‌برد. این فناوری هر صحنه را فریم به فریم تجزیه و تحلیل می‌کند و به طور خودکار روشنایی، کنتراست و رنگ را تنظیم می‌کند تا تجربه مشاهده شما را به‌شکلی بی‌سابقه بهینه کند. بنابراین چه در حال تماشای یک محتوا با کیفیت Blu-ray با کیفیت بالا باشید و یا محتوایی را از یک منبع دیگر پخش کنید، الگوریتم‌های هوشمند این فناوری تضمین می‌کند که هر صحنه بدون در نظر گرفتن محتوا یا منبع، بهترین خروجی ممکن خود باشد.

بسیاری از فیلم‌ها و به‌طور کلی محتوایی که ما به‌صورت روزمره تمشا می‌کنیم SDR هستند. محتوای SDR (محدوده دینامیکی استاندارد) از کنتراست و جزئیات محدودتری برخوردار است. Auto HDR Remaster با استفاده از هوش مصنوعی هر صحنه را تجزیه و تحلیل می‌کند و تغییراتی را در کنتراست، رنگ و روشنایی ایجاد می‌کند. این تغییرات باعث می‌شود که رنگ‌ها و جزئیات در به‌شکلی موثر بهبود یابند و محتوای SDR در نهایت شبیه به محتوای HDR به نظر برسد.

فناوری‌های جدیدی که سامسونگ در سال ۲۰۲۳ معرفی کرد، نمونه‌ای از تلاش‌های این شرکت برای خلق تجربه‌ای شخصی‌سازی شده در حوزه سرگرمی‌های خانگی به شمار می‌رود. با استفاده از این فناوری‌های در دسترس، شما می‌توانید اتاق نشیمن خود را به دنیایی دلپذیر از درخشش سینمایی تبدیل کنید و خاطراتی فراموش نشدنی با خانواده و دوستان خلق کنید.


لینک کوتاه : http://sarmaayehmelli.ir/?p=14556
نظرات کاربران :