محمدمهدی تقی‌پور مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت شد

دکتر تقی‌پور که پیش از این مدیرعامل شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی بوده، دارای دکتری مهندسی صنایع با گرایش تحقیق در عملیات است.

با تصمیم اعضای هیأت‌مدیره شرکت به‌پرداخت ملت، در جلسه تودیع و معارفه روز دوشنبه ۲۱ فروردین‌ماه جاری، دکتر محمدمهدی تقی‌پور انوری به‌عنوان مدیرعامل جدید این شرکت انتخاب شد.

به گزارش سرمایه ملی به نقل از روابط عمومی شرکت به‌پرداخت ملت، مراسم تودیع شهریار خلیلی؛ مدیرعامل پیشین این شرکت و معارفه محمدمهدی تقی‌پور، مدیرعامل جدید شرکت به‌پرداخت ملت با حضور برخی از اعضای هیأت‌مدیره این شرکت برگزار شد.

دکتر تقی‌پور که پیش از این مدیرعامل شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی بوده است، دارای دکتری مهندسی صنایع با گرایش تحقیق در عملیات (Operations Research) از دانشگاه تربیت مدرس است. وی همچنین دارای مدرک کارشناسی مهندسی برق گرایش الکترونیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، فوق لیسانس مخابرات ماهواره‌ای و سیار از University of Surrey با رتبه ممتاز است.

دکتر تقی‌پور که سابقه ۶ سال عضویت در هیات‌مدیره شرکت به‌پرداخت ملت را در کارنامه مدیریتی خود دارد، همچنین مدیر فین‌تک و کیف پول همراه اول، مؤسس و رییس هیات‌مدیره شرکت پژندالکترونیک و مشاور بسیاری از پروژه‌های فناوی اطلاعات در سازمان‌ها و وزارتخانه‌هایی همچون وزارت صمت بوده است.

ازجمله دستاوردهای تقی‌پور در همراه اول می‌توان به اخذ مجوزهای پرداخت‌سازی و پرداخت‌یاری، مدیریت کیف پول همراه اول با بیش ٢۴میلیون کاربر، تاسیس شرکت همراه لوتوس، آغاز پروژه اعتباردهی به مشترکین همراه اول و اتصال اولین کارت بانکی حلقه باز متصل به کیف پول (اوانو کارت) اشاره کرد. وی همچنین در سال ۱۴۰۰ اولین سیم کارت دایمی همراه اول را به کمک شرکت ققنوس در اولین پلتفرم NFT ایرانی به‌صورت «توکِن» برای فروش ارائه کرد که بخشی از زنجیره پروژه بزرگ اعتباردهی به مشترکین همراه اول بود.

گفتنی است؛ دکتر تقی‌پور فعالیت خود را در صنعت پرداخت از سال ٩٠ از شرکت جیرینگ آغاز کرده و طی این سال‌ها، علاوه بر فعالیت‌های رسمی خود در کنار بسیاری از استارتاپ‌های فین‌تک حضور داشته است.

لازم به ذکر است مهندس شهریار خلیلی که از دی ماه سال ۱۴۰۰ برای دومین بار به عنوان مدیر عامل شرکت به پرداخت ملت انتخاب شده بود نیز با حکم دکتر رضا دولت آبادی مدیر عامل محترم بانک ملت به عنوان سرپرست مدیر امور فناوری اطلاعات بانک ملت منصوب گردید.


لینک کوتاه : http://sarmaayehmelli.ir/?p=13972
نظرات کاربران :