افزایش هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول برای نظارت بر بازارهای مصرف

در جلسه هم‌اندیشی سازمان حمایت با نمایندگان سازمان‌های نظارتی، نقش هر یک از دستگاه‌ها و ضرورت هماهنگی آن‌ها در فرایند کنترل بازار مورد توجه و تاکید قرار گرفت.

پیرو ابلاغیه سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص اقدامات بازرسی، نظارت و کنترل قیمت ها در بازار، جلسه برنامه‌ریزی با حضور عباس تابش، معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت و اعضای هیات‌مدیره، معاونین و مدیران کل ستادی این سازمان با محوریت بحث، تبادل نظر و بررسی چالش‌ها و دغدغه‌های نظارت، کنترل، و مدیریت بازار و ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﻣﻮاﻧﻊ و ﻣﺸﻜﻼت برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی‌خبری سرمایه ملی، در این جلسه مهم‌ترین موضوعات مرتبط با بهبود فرایند کنترل و نظارت بر بازار و نقش هر یک از دستگاه‌های نظارتی مطرح شد و ضرورت هماهنگی و نقش‌آفرینی آن‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

در جلسه‌ هم‌اندیشی که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به‌منظور ایجاد تعامل مؤثر و تشریک مساعی و تبیین برنامه‌ها و فعالیت‌های لازم در روز یکشنبه ۳۰ شهریورماه سال جاری با حضور نمایندگانی ازجمله سازمان تعزیرات حکومتی، دادستانی کل کشور، سازمان غذا و دارو، مرکز اصناف و امور بازرگانان، سازمان بسیج اصناف کشور، وزارت جهاد کشاورزی، پلیس امنیت اقتصادی کشور، انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و حوزه‌های مربوط در وزارت صمت برگزار کرد، ضمن بررسی موانع و مشکلات موجود، ایجاد بستر مناسب برای تسریع روند امور اجرایی در بازار مورد تاکید واقع شد.

بنا بر آن‌چه در این جلسه مطرح شد، دستگاه‌های نظارتی موثر در فرایند تامین و توزیع کالا در فضای اقتصادی حال حاضر باید با همکاری مشترک، انتظار عمومی را برآورده کرده و با سازماندهی مناسب و کنترل به‌هنگام بازار با حفظ اهداف اقتصادی ترسیم‌شده در سایه هم‌افزایی و همراهی تمام ارکان ذی‌مدخل اقدام کنند.

همچنین در این جلسه مقرر شد درخصوص مباحث مربوط به سازماندهی و برنامه‌ریزی دقیق تامین، تولید و توزیع کالا، جلوگیری از احتکار و گران‌فروشی، عرضه به‌هنگام و توجه به اقلام ضروری مورد نیاز مصرف‌کنندگان هماهنگی لازم به عمل آید.


لینک کوتاه : http://sarmaayehmelli.ir/?p=11349
نظرات کاربران :