- کد خبر: 11525
- چهارشنبه 30 مهر 1399
- نسخه چاپی
تحقق بانکداری هوشمند در بانک صنعت و معدن تا سال ۱۴۰۳
مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: درحالحاضر پروژه بانکداری دیجیتال و هوشمند در این بانک آغاز شده و نقشه راه آن طراحی شده است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن: تا سال ۱۴۰۳ سیستم بانکداری دیجیتال و هوشمند در این بانک راه اندازی می شود.
به گزارش پایگاه خبری سرمایه ملی، حسین مهری ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: در حال حاضر پروژه بانکداری دیجیتال و هوشمند در این بانک آغاز شده و نقشه راه آن طراحی شده است.
وی افزود: در نظر داریم با شخصی سازی محصولات و طراحی خدمات نوین بر اساس نیاز هر مشتری و تنوع بخشی به سبد محصولات و خدمات این بانک، تا افق ۱۴۰۳ این پروژه را به طور کامل عملیاتی کنیم.
مهری تأکید کرد: این بانک پس از ابلاغ سند “بانکداری آینده و تحول دیجیتال” از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال ۹۸ اولویت خود را بر اجرای این سند متمرکز کرد و به منظور ایجاد زیر ساختهای بانکداری دیجیتال و تسهیل در ارائه خدمات نوین بانکی به مشتریان چهار محصول و خدمت جدید را معرفی کرد که شامل سدف (سامانه دیجیتال فرایندی)، هدف (همراه دیجیتال فرایندی)، سامانه پات (پذیرش اینترنتی درخواست تسهیلات)، و ساحب (سامانه اعتبارات حدی بانکی) می باشد که توسعه این سرویس ها همچنان در جهت مشتری محوری ادامه خواهد یافت.
وی بیان داشت: سامانه سدف، نسل جدید سامانه بانکداری اینترنتی بانک صنعت و معدن است. این سامانه در پی نیاز مشتریان برای اجرای فرایندهای بانکداری به صورت غیرحضوری و بر پایه بانکداری باز راهاندازی شده است؛ سامانه هدف، همراه بانک جدید این بانک است که با سرعت عملیاتی بالا رویکردی نو را در مسیر بانکداری دیجیتال فراهم کرده است تا مشتری قادر باشد بر اساس کسبوکارهای خود قابلیت خدمات بانکی را شخصیسازی کند.
مهری تشریح کرد: سامانه پات، سامانه اینترنتی نوین پذیرش تسهیلات می باشد؛ از ویژگیهای این سامانه دریافت الکترونیکی اطلاعات مشتری و انتقال آن به سامانه بانکداری متمرکز است و سامانه ساحب، سامانه اعتبارات حدی بانکی است که فرایند حد اعتباری را به صورت غیرحضوری در اختیار مشتری قرار میدهد.
وی با اشاره به اهمیت و ضرورت گذار از بانکداری سنتی و تحقق تحول دیجیتال خاطر نشان ساخت: دیجیتال سازی خدمات بانکی به معنای خودکارسازی فرآیندها و خدمات مبتنی بر وب است که با استفاده از داده های بسیار دقیق در خصوص نیازهای مشتریان، کیفیت پاسخگویی به این نیازها را افزایش می دهد، از هزینه انجام امور بانکی می کاهد و شفافیت و امنیت را ارتقاء می دهد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در پایان بر لزوم همکاری همه جانبه کارکنان در بخش های مختلف بانک در شناسایی نیازهای مشتریان این بانک تخصصی تأکید کرد و گفت: در بانکداری دیجیتال علاوه بر تجهیز زیرساخت ها نیازمند تغییر فرهنگ سازمانی و آموزش های تخصصی هستیم تا مشتری تمامی خدمات و تسهیلات را بدون مراجعه و در فضای دیجیتال دریافت کند.
- توسعه هوش مصنوعی در صنعت پرداخت را باید سرویس به سرویس پیش ببریم
- رونمایی رسمی از سامانه فروش اقساطی «بهپرداخت ملت»
- بازدهی بالاتر از طلا، سکه و دلار صندوق طلای تابان تمدن
- پنجم آبانماه به عنوان “روز ملی زعفران” نامگذاری شد
- آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
- پذیرهنویسی اوراق مرابحه شرکت کرمانموتور در فرابورس
- کاشت ۲۲۰۰ اصله نهال توسط گروه وطن زرین
- ورود جدی «تامین سرمایه تمدن» به بازار صندوقهای ETF
- همکاری الجی و متا جهت شتاب بخشیدن به پیشرفت کسبوکار XR
- تاثیرات شگرف جوهرزدایی و بازیافت کاغذ در حفاظت از منابع آبی و طبیعی
- معرفی سری جدید Signature Kitchen Suite Transitional در نمایشگاه KBIS 2024
نظرات کاربران :