• کد خبر: ۲۰۰۹۳
  • تاریخ انتشار : ۲۵-۰۸-۱۴۰۴ - ۱۴:۱۷
  • نسخه چاپی نسخه چاپی
در بازدید رییس شورای اسلامی شهر تهران از زامیاد مطرح شد:

تسریع نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی با تکیه بر تولید داخلی

مدیرعامل سایپا با بیان این‌که شرکت‌های داخلی توانایی ورود به تولید خودروهای هیبرید را دارند، تصریح کرد: با کاهش هزینه باتری در پنج سال آینده، احتمالاً خودروهای هیبرید از مدل‌های بنزینی نیز ارزان‌تر خواهند شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از شرکت زامیاد با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی برای توسعه حمل‌ونقل عمومی، بر همکاری نزدیک مدیریت شهری و صنعت خودرو برای نوسازی ناوگان و کاهش آلودگی هوا تأکید کرد.

به گزارش سرمایه ملی از سایپانیوز، مهدی چمران در بازدید از شرکت زامیاد با تأکید بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ملی در توسعه حمل‌ونقل عمومی گفت: حمایت از تولید داخلی و به‌کارگیری فناوری‌های نوین در صنعت حمل‌ونقل شهری از اولویت‌های اساسی مدیریت شهری است؛ ازاین‌رو، باید موانع موجود در مسیر تولیدکنندگان داخلی برطرف شود تا محصولات ایرانی بتوانند با قدرت در عرصه‌های بین‌المللی رقابت کنند.

وی با اشاره به نقش ناوگان اتوبوس‌رانی در کاهش آلودگی هوا تصریح کرد: اضافه‌شدن اتوبوس‌های جدید به ناوگان فعلی می‌تواند سهم مؤثری در کاهش ترافیک و آلودگی داشته باشد؛ بااین‌حال، جهت‌گیری اصلی مدیریت شهری توسعه ناوگان برقی و هیبرید است که در آینده نزدیک نقش مهمی در بهبود کیفیت هوای تهران ایفا خواهند کرد.

رییس شورای شهر تهران ضمن قدردانی از مدیریت شرکت زامیاد در راه‌اندازی خط تولید اتوبوس شهری اروند خاطرنشان کرد: با استمرار همکاری میان شهرداری و صنعت خودرو کشور، می‌توان گام‌های مؤثری در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و کاهش آلودگی هوای پایتخت برداشت.

* هر خودرو هیبرید مصرف سوخت را روزانه به نصف کاهش می‌دهد

در ادامه این مراسم، علی شیخ‌زاده مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اختلاف محدود قیمت میان خودروهای بنزینی و هیبرید گفت: صرفه‌جویی قابل‌توجه در مصرف سوخت و کاهش هزینه‌های ارزی کشور به‌مراتب از این اختلاف قیمت اهمیت بیشتری دارد و ضروری است دولت و خودروسازان برای تولید داخلی خودروهای هیبرید اقدام عملی انجام دهند.

وی افزود: اختلاف قیمت میان خودروهای هیبرید و بنزینی حدود ۱۷۰۰ دلار است؛ رقمی که با توجه به کاهش ۵۰ درصدی مصرف سوخت در مدت کوتاهی جبران خواهد شد. به‌عبارت دیگر، هر خودرو هیبرید می‌تواند روزانه مصرف سوخت را به نصف کاهش دهد و از فشار مالی و ارزی سنگین بر کشور جلوگیری کند.

شیخ‌زاده ادامه داد: در شرایط کنونی حدود ۸میلیون خودرو در کشور در حال تردد است و حرکت بخشی از این ناوگان به سمت فناوری هیبرید نه‌تنها موجب کاهش مصرف بنزین خواهد شد، بلکه هزینه‌های چندمیلیارددلاری واردات سوخت را نیز کاهش می‌دهد.

* شرکت‌های داخلی توانایی ورود به تولید خودروهای هیبرید را دارند

مدیرعامل سایپا تصریح کرد: شرکت‌های داخلی توانایی ورود به تولید خودروهای هیبرید را دارند. اختلاف حدود ۲۰۰میلیون‌ تومانی میان نمونه بنزینی و هیبرید نباید مانع تصمیم‌گیری شود، زیرا با کاهش هزینه باتری در پنج سال آینده، احتمالاً خودروهای هیبرید از مدل‌های بنزینی نیز ارزان‌تر خواهند شد.

در ادامه نشست، مهدی عباسی، رییس کمیسیون تخصصی شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ضمن تقدیر از گروه خودروسازی سایپا گفت: شرکت زامیاد با تولید خودروهای دارای کاربری‌های متنوع نقش مهمی در توسعه شهری ایفا می‌کند.

* زامیاد شریک مطمئنی برای مدیریت شهری است

داریوش گل‌محمدی مدیرعامل شرکت زامیاد نیز در این بازدید با اشاره به اینکه این شرکت می‌تواند شریک مطمئنی برای مدیریت شهری در نوسازی ناوگان عمومی باشد، با تشریح جزئیات بهره‌برداری از خط تولید اتوبوس «اروند» اظهار کرد: این اتوبوس یکی از محصولات جدید زامیاد است که بر پایه پلتفرمی به‌روز طراحی شده و قابلیت تولید در مدل‌های ۱۲ و ۱۸ متری، دیزلی، برقی و هیبرید را دارد. ظرفیت تولید سالانه این خط در یک شیفت کاری حدود دو دستگاه است و با افزایش سفارش‌ها امکان دو برابر شدن تولید نیز وجود دارد.


لینک کوتاه : http://sarmaayehmelli.ir/?p=20093
نظرات کاربران :