• کد خبر: ۱۶۳۴۲
  • تاریخ انتشار : ۲۱-۰۳-۱۴۰۴ - ۷:۴۴
  • نسخه چاپی نسخه چاپی
سری ۵ نسل هشتم؛ ستاره نمایشگاه خودرو شیراز

آیا BMW 525Li معرفی‌شده در بازار ایران با نسخه فول اروپایی هماوردی می‌کند؟

این سدان لوکس، با ترکیب طراحی خاص نسخه Li و تجهیزات قابل‌قبول، نقش پرچم‌دار محصولات پرشیاخودرو را ایفا می‌کند.

پرشیاخودرو در نمایشگاه بین‌المللی خودرو شیراز، علاوه بر سری ۲ گرن‌کوپه و سری ۳، نسخه‌ای اصیل و با فاصله‌محوری بلند از سری ۵ را معرفی کرد: BMW 525Li G60.

به گزارش سرمایه ملی، این نسخه که با فاصله‌محوری بیشتری نسبت به مدل عرضه‌شده در بازار اروپا طراحی شده است، در قامت یک سدان لوکس، با ترکیب طراحی خاص نسخه Li و تجهیزات قابل‌قبول، نقش پرچم‌دار محصولات پرشیاخودرو را ایفا می‌کند.

* طراحی؛ همان زبان جسورانه سری ۵ با نگاه به بازار داخلی

ب‌ام‌و 525Li، همان زبان بصری G60 را حفظ کرده؛ جلوپنجره Iconic Glow با نورپردازی ویژه، چراغ‌های LED باریک و کشیده با گرافیک جدید، سپر جلو خوش‌فرم و حجم‌پردازی بدنه دارای کنتراست بالا، همگی تصویری متمایز از لوکس بودن را نشان می‌دهد. رینگ‌های خوش‌فرم ۱۹ اینچی آلیاژی نیز جلوه‌ای پرابهت برای این خودرو ایجاد کرده است.

* کابین؛ لوکس‌تر با فضای بیشتر برای سرنشینان عقب

نسخه 525Li با طراحی فاصله‌محوری طولانی، به‌ویژه برای سرنشینان عقب جای پای بیشتری فراهم کرده است.

کابین این خودرو مجهز به صفحه‌نمایش منحنی شامل دو صفحه ۱۲.۳ و ۱۴.۹ اینچی است که با سیستم iDrive 8.5، دسترسی راحت‌تری به عملکردهای صوتی، ناوبری و تنظیمات دارد. نورپردازی داخل این خودرو هم قابل تنظیم است و سقف پانورامای آن نیز با حفظ حریم داخلی، حس فضا را تقویت می‌کند.

* قوای محرکه پرقدرت و هماهنگ BMW 525Li

پیشرانه ۲.۰ لیتری چهارسیلندر توربو (B48) در 525Li با فناوری هیبرید سبک ۴۸ ولتی، حدود ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

این نیرو توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک منتقل می‌شود و همانند 530i، این نسخه نیز محور عقب است.

با توجه به وزن بیشتر مدل Li و نسبت‌های متفاوت انتقال قدرت، شتاب صفر تا صد کمی کندتر بوده و حدود ۷.۵ الی ۷.۹ ثانیه اعلام می‌شود . مصرف سوخت نیز در محدوده ۶.۵ تا ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

* امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی؛ سطحی بالاتر نسبت به بازار داخلی

درون کابین، صندلی‌های چرمی با پوشش دو رنگ، دارای تنظیمات برقی جلو با حافظه برای راننده، اما فاقد ماساژ یا تهویه بودند.

سیستم تهویه سه‌منطقه‌ای، شارژر بی‌سیم، سقف پانوراما و نورپردازی محیطی چندرنگ از اجزای رفاهی این نسخه محسوب می‌شود.

چراغ‌های LED تطبیق‌پذیر جلو نیز جزو تجهیزات استاندارد بودند. اما برخلاف نسخه‌های فول اروپایی، خبری از هِد-آپ دیسپلی یا سیستم نور بالا لیزری نبود.

از نظر ایمنی نیز تجهیزاتی در این خودرو شامل ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط، سنسور و دوربین عقب در این خودرو لحظ شده است. اما در مقابل، امکاناتی مانند کروزکنترل تطبیقی، سیستم پارک خودکار پیشرفته یا رانندگی نیمه‌خودکار به نظر یا فعال نبوده‌اند یا در نسخه‌ای که به ایران آمده است، غیرفعال شده‌اند.


لینک کوتاه : http://sarmaayehmelli.ir/?p=16342
نظرات کاربران :