کد خبر: ۱۶۳۴۲ تاریخ انتشار : ۲۱-۰۳-۱۴۰۴ - ۷:۴۴
نسخه چاپی
آیا BMW 525Li معرفیشده در بازار ایران با نسخه فول اروپایی هماوردی میکند؟
این سدان لوکس، با ترکیب طراحی خاص نسخه Li و تجهیزات قابلقبول، نقش پرچمدار محصولات پرشیاخودرو را ایفا میکند.
پرشیاخودرو در نمایشگاه بینالمللی خودرو شیراز، علاوه بر سری ۲ گرنکوپه و سری ۳، نسخهای اصیل و با فاصلهمحوری بلند از سری ۵ را معرفی کرد: BMW 525Li G60.
به گزارش سرمایه ملی، این نسخه که با فاصلهمحوری بیشتری نسبت به مدل عرضهشده در بازار اروپا طراحی شده است، در قامت یک سدان لوکس، با ترکیب طراحی خاص نسخه Li و تجهیزات قابلقبول، نقش پرچمدار محصولات پرشیاخودرو را ایفا میکند.

* طراحی؛ همان زبان جسورانه سری ۵ با نگاه به بازار داخلی
بامو 525Li، همان زبان بصری G60 را حفظ کرده؛ جلوپنجره Iconic Glow با نورپردازی ویژه، چراغهای LED باریک و کشیده با گرافیک جدید، سپر جلو خوشفرم و حجمپردازی بدنه دارای کنتراست بالا، همگی تصویری متمایز از لوکس بودن را نشان میدهد. رینگهای خوشفرم ۱۹ اینچی آلیاژی نیز جلوهای پرابهت برای این خودرو ایجاد کرده است.

* کابین؛ لوکستر با فضای بیشتر برای سرنشینان عقب
نسخه 525Li با طراحی فاصلهمحوری طولانی، بهویژه برای سرنشینان عقب جای پای بیشتری فراهم کرده است.
کابین این خودرو مجهز به صفحهنمایش منحنی شامل دو صفحه ۱۲.۳ و ۱۴.۹ اینچی است که با سیستم iDrive 8.5، دسترسی راحتتری به عملکردهای صوتی، ناوبری و تنظیمات دارد. نورپردازی داخل این خودرو هم قابل تنظیم است و سقف پانورامای آن نیز با حفظ حریم داخلی، حس فضا را تقویت میکند.
* قوای محرکه پرقدرت و هماهنگ BMW 525Li
پیشرانه ۲.۰ لیتری چهارسیلندر توربو (B48) در 525Li با فناوری هیبرید سبک ۴۸ ولتی، حدود ۱۹۰ اسببخار قدرت و ۳۱۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
این نیرو توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک منتقل میشود و همانند 530i، این نسخه نیز محور عقب است.
با توجه به وزن بیشتر مدل Li و نسبتهای متفاوت انتقال قدرت، شتاب صفر تا صد کمی کندتر بوده و حدود ۷.۵ الی ۷.۹ ثانیه اعلام میشود . مصرف سوخت نیز در محدوده ۶.۵ تا ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

* امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی؛ سطحی بالاتر نسبت به بازار داخلی
درون کابین، صندلیهای چرمی با پوشش دو رنگ، دارای تنظیمات برقی جلو با حافظه برای راننده، اما فاقد ماساژ یا تهویه بودند.
سیستم تهویه سهمنطقهای، شارژر بیسیم، سقف پانوراما و نورپردازی محیطی چندرنگ از اجزای رفاهی این نسخه محسوب میشود.
چراغهای LED تطبیقپذیر جلو نیز جزو تجهیزات استاندارد بودند. اما برخلاف نسخههای فول اروپایی، خبری از هِد-آپ دیسپلی یا سیستم نور بالا لیزری نبود.
از نظر ایمنی نیز تجهیزاتی در این خودرو شامل ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط، سنسور و دوربین عقب در این خودرو لحظ شده است. اما در مقابل، امکاناتی مانند کروزکنترل تطبیقی، سیستم پارک خودکار پیشرفته یا رانندگی نیمهخودکار به نظر یا فعال نبودهاند یا در نسخهای که به ایران آمده است، غیرفعال شدهاند.
- از ایجاد زیرساخت تا توسعه محصول؛ استراتژی کرمان موتور برای خودروهای پاک
- کلاه گشاد صرافیها بر سر «فرزین» و «پاکنژاد»/ میلیاردها دلار پول نفت به کشور برنگشت/سوییفت جعلی تراستیها به وزارت نفت و بانک مرکزی
- عملکرد ایمن فونیکس F7 پرومکس در اولین آزمون رسمی ایران (+فیلم)
- رونمایی جدیدترین محصولات بیش از ده برند معتبر خودرویی در نمایشگاه ساری ۱۴۰۴
- رونمایی از تریلر نسل جدید ایرانکاوه با استانداردهای اروپایی
- دور جدید فروش خودرو رووی eRX5 محصول وارداتی پارسخودرو آغاز میشود
- ثبات امروز، توسعه فردا؛ روایت عملکرد کرمان موتور در سال ۱۴۰۴
- ۹ محصول سواری گروه بهمن از طریق مزایده به فروش میرسد
- راهاندازی خدمات سرویس در محل برای پیکاپ فوتون/نخستین پیکاپ دارای گارانتی ۱۰۰ هزار کیلومتر
- افزایش مجدد قیمت کارخانه خودروهای مونتاژی در راه است
- روز شلوغ مرکز تحقیق و نوآوری همراه اول در هفته پژوهش و فناوری

نظرات کاربران :