• کد خبر: ۱۶۳۲۲
  • تاریخ انتشار : ۲۰-۰۳-۱۴۰۴ - ۲۰:۲۹
  • نسخه چاپی نسخه چاپی
تارا V4 با موتور EFP توربوشارژ؛

عرض اندام قوی‌ترین نسخه پرچمدار سدان‌های ایران‌خودرو در شیراز

این موتور که با نام EF7 پلاس نیز شناخته می‌شود، در کنار یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ارائه شده و باعث شده شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو به ۹ ثانیه برسد.

در جریان نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۴، ایران‌خودرو از نسخه‌ جدید تارا V4 با موتور توربوشارژ EFP پرده برداشت.

به گزارش سرمایه ملی، این نسخه به‌عنوان ارتقای فنی جدی در خانواده تارا، حالا به پیشرانه‌ای ۱.۶۵ لیتری مجهز است که با تغییراتی در اجزایی چون میل‌لنگ، سرسیلندر و پیستون، توان ۱۶۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد؛ عددی که تارا را در میان سدان‌های داخلی از نظر قدرت در جایگاهی متمایز قرار می‌دهد.

این موتور که با نام EF7 پلاس نیز شناخته می‌شود، در کنار یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ارائه شده و باعث شده شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو به ۹ ثانیه برسد؛ درحالی‌که مصرف ترکیبی آن ۶.۹ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

ایران‌خودرو می‌گوید این موتور جدید علاوه‌بر بهبود عملکرد، با استانداردهای روز آلایندگی و مصرف نیز هم‌خوانی دارد.

علاوه بر پیشرانه، نسخه‌ی جدید تارا در سایر بخش‌های فنی و رفاهی هم به‌روزرسانی شده؛ از جمله تجهیز به سیستم‌هایی مانند کنترل پایداری (ESC)، کنترل کشش (TCS)، کروز کنترل، HSA، TPMS، سنسور باران و روشنایی روز و چراغ‌های خودکار، که آن را در سطحی بالاتر از نسل‌های قبلی قرار می‌دهد.


لینک کوتاه : http://sarmaayehmelli.ir/?p=16322
نظرات کاربران :