به مناسبت هفته مقابله با اثرات بلایای طبیعی آغاز شد:

فروش بیمه حوادث منازل مسکونی در «آی‌بی‌شاپ»

شرکت کارگزاری آسان بیمه ایرانیان (وابسته به شرکت تامین سرمایه تمدن) کمپین فروش کاملترین بسته بیمه حوادث منازل مسکونی را از ۲۳ مهرماه تا ۱۰ آبان‌ماه برپا کرده است.

با توجه به گزارش جهانی حوادث مبنی بر قرار گرفتن ایران در زمره هفت کشور نخست آسیب‌پذیر جهان و وجود ۳۱ نوع بلا از ۴۰ نوع بلای طبیعی شناخته شده جهان در ایران ، در دهه‌های گذشته، مخاطرات طبیعی خسارات اقتصادی و تلفات جانی زیادی به کشور تحمیل کرده است.

به گزارش نگاه اقتصادی از مدیریت ارتباطات و رسانه شرکت تامین سرمایه تمدن ، از آنجا که نمی‌توان موقعیت جغرافیایی را تغییر داد و از بروز بلایای طبیعی جلوگیری کرد، بحث پیشگیری و جبران خسارت‌های احتمالی ناشی از بروز ریسک، اهمیت بیشتری می‌یابد.

آنچه باید مد نظر قرار گیرد این است که کشور ما در استفاده مطلوب از سازوکار مناسب بیمه‌ای برای جبران خسارت‌های سیل ،  زلزله و غیره غفلت جدی کرده است. در حالیکه تجربه کشورهای توسعه یافته نشان می‌دهد که مردم، دولت، شرکت‌های بیمه و سازمان‌های حمایتی به‌طور مشترک، در جبران خسارات حوادث طبیعی سهیم هستند.

بنابر این گزارش ، وقوع مخاطرات طبیعی، دارایی خانوار را به‌طور جدی در معرض خطر می‌دهد و با کاهش درآمد و پس‌انداز، سبب کاهش سطح رفاه آنان می‌شود. پس از وقوع مخاطره، بار مالی سنگینی به‌منظور کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان و بازسازی اماکن تخریب‌شده بر دوش مردم و دولت گذاشته می‌شود؛ اما با برنامه‌ریزی صحیح و اجرای اقداماتی پیش از وقوع با هدف کاهش خطر مخاطرات طبیعی، می‌توان هزینه‌های تحمیل‌شده را به‌شدت کاهش داد و بحران را مدیریت کرد.

 کشورهای توسعه‌یافته نیز از رویکرد پیشگیری به‌عنوان راهکاری برای کاهش خسارات استفاده می‌کنند. سرمایۀ بخش ساختمان در ایران سهم بزرگی از کل سرمایه‌گذاری را در بر می‌گیرد و به همین دلیل، یافتن راهکاری که در صورت بروز مخاطرات طبیعی -که اصلی‌ترین عامل تخریب ساختمان‌هاست- از نابودی ثروت ملی جلوگیری کند، ضروری است.

 بررسی‌ها حاکی از آن است که برای مدیریت مخاطرات طبیعی، بیمه به‌عنوان نهادی که ریسک را میان بیمه‌گزاران توزیع می‌کند، به‌عنوان مهم‌ترین و مؤثرترین راهکار به‌ویژه در کشورهای توسعه‌یافته استفاده شده است. با استفاده از الزامات قانونی، نرخ‌گذاری مناسب و عادلانه برای حق بیمه و حمایت‌های دولت از برخی اقشار جامعه، می‌توان کمبود تقاضای موجود برای بیمۀ خوادث طبیعی را رفع کرد و با افزایش حجم نقدینگی، زمینۀ توسعۀ صنعت بیمه را فراهم آورد.

  با یک حساب سرانگشتی می‌توان فهمید که بیمه حوادث منارل مسکونی در سرزمینی با ریسک و خطرپذیری بالا نه تنها یک راهکار عقلانی بوده، بلکه نیازی است‌ که در بدترین بزنگاه حامی مردم خواهد بود.

 با توجه به حوادثی که همه ساله اتفاق می افتد مخصوصاً  ایران که در معرض حوادث گوناگون قرار دارد و حادثه به واسطه ی تعدد و تکرار هشدار می دهد، مردم باید به مسیر های کاهش اثرات بعد از بلایا توجه داشته باشند و با تدبیر و دور اندیشی و تهیه بیمه نامه مناسب، اثرات و خسارت های مادی را تا حد زیادی جبران کنند. از این روiBshop  در قالب مسئولیت های اجتماعی و فرهنگ سازی، حاشیه ی امن خوبی را در این حیطه از وظایف بیمه گری برای مشتریانش فراهم کرده است.

بدین منظور به مناسبت هفته ی مقابله با اثرات بلایای طبیعی، شرکت کارگزاری آسان بیمه ایرانیان (وابسته به شرکت تامین سرمایه تمدن) کمپین فروش کاملترین بسته بیمه حوادث منازل مسکونی را از ۲۳ مهرماه تا ۱۰ آبان ماه دربستر وب‌سایت www.iBshop.ir  و در سطح شعب سوپر مارکت‌های مالی آی‌بی‌شاپ برپا کرده است.


لینک کوتاه : http://sarmaayehmelli.ir/?p=14457
نظرات کاربران :