پس از تندر90 ایرانی؛

ساندرو ایرانی و داستر ایرانی هم در راه است

در پی داخلی‌سازی موتور M16 و احیای پلت‌فرم خودرو ال‌۹۰ تحت عنوان پروژه P90، چند مدل خودرو روی این پلت‌فرم عرضه خواهد شد.

با توجه به این‌که پلت‌فرم خودرو تندر۹۰ یا همان لوگان، از ابتدا یک پلت‌فرم چندمنظوره بوده و شرکت مادر یعنی داچیا (زیرمجموعه رومانیایی رنو فرانسه) چندین خودرو مانند ال‌۹۰، ساندرو، سیمبل، داستر و پیکاپ روی آن معرفی کرده است؛ در ایران نیز پلت‌فرم بومی‌سازی‌شده این خودرو برای تولید چند محصول استفاده خواهد شد.

به گزارش سرمایه ملی، عبدالله توکلی‌لاهیجانی، مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه رویداد «روایت تحول در صنعت خودرو» در این باره به خبرنگار ما گفت: «در پی داخلی‌سازی پلت‌فرم تندر۹۰ و نیز قوای محرکه آن، همه واریانت‌های مختلف این پلت‌فرم در ایران قابل اجرا خواهد بود.»

وی با بیان این‌که پس از تولید و عرضه تندر۹۰ ایرانی، تولید نسخه هاچ‌بک و کراس‌اوور این خودرو یعنی ساندرو ایرانی و داستر ایرانی هم میسر خواهد بود، افزود: «خط تولید پیشرانه ویژه این پلت‌فرم یعنی موتور M16 نیز که پس از خروج رنو از ایران، مدت‌ها بدون استفاده مانده بود، بهمن‌ماه امسال دوباره در مگاموتور راه‌اندازی می‌شود و ظرفیت تولید آن از یک‌هزار و ۷۰۰ موتور در روز به ۲هزار و ۵۰۰ موتور خواهد رسید. درحال‌حاضر نیز نرم‌افزارهای مربوط به آن توسط مهندسان داخلی نوشته شده است.»

منبع: دنیای خودرو


لینک کوتاه : http://sarmaayehmelli.ir/?p=12807
نظرات کاربران :