- سرمایه ملی - https://sarmaayehmelli.ir -

تلاش انجمن جوانان شهرستان لنده برای محرومیت‌زدایی از این منطقه

در سال‌های اخیر جوانان زیادی در قالب تشکل‌های مردمی برای رفع محرومیت در جامعه کوشیده‌اند. یکی از این تشکل‌ها، انجمن جوانان شهرستان لنده (در استان کهگیلویه و بویراحمد) است که در ابتدا (دی‌ماه ۱۳۹۵) کارش را با برنامه‌های همچون پاک‌سازی محیط زیست و اجرای برنامه‌های فرهنگی-اجتماعی مانند گرامیداشت یاد و خاطره شهدا آغاز کرد.

این تشکل مردمی در ادامه؛ در حوزه‌های عمرانی ازجمله ساخت، تعمیر و سازماندهی خانه‌های افراد بی‌بضاعت، محرومیت‌زدایی و کمک به خانواده‌های بی‌سرپرست و ایتام به فعالیت پرداخت.

مجتبی محمدی، مسئول این انجمن درخصوص فعالیت‌های این تشکل مردمی در یک سال اخیر گفت: «همکاری با مجموعه ی بهداشت و درمان، توزیع بسته‌های غذایی، شناسایی خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیدگان ناشی از بیماری کرونا، همچنین شناسایی و همکاری با خیرین منطقه ازجمله اقدامات این گروه جهادی از آغاز اپیدمی کرونا بوده است.

وی افزود: «کمک به ایجاد آرامش خانوادهای آسیب‌دیده و کم‌برخوردار با اجرای انواع برنامه‌های حمایتی و مردمی‌کردن برنامه‌های فرهنگی-اجتماعی از اهداف گروه جهادی ما در لنده است.»

محمدی ادامه داد: «این انجمن در سال گذشته در راستای بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور و حمایت از رزمایش مواسات، همدلی، کمک مومنانه انجمن جوانان طی دو مرحله ۱۴۰ بسته غذایی با ارزش ۷۰ میلیون تومان تهیه و توزیع شده است.»

ساخت و تکمیل یک باب خانه به متراژ ۸۰ مترمربع برای یک دختر مجرد بی‌سرپرست به ارزش ۷۵میلیون تومان، اهدایی چند قلم از جهیزیه بین نوعروسان به ارزش ۲۴میلیون تومان، تهیه و توزیع ۱۵۰بسته لوازم‌التحریر به ارزش ۶۵میلیون تومان بین دانش‌آموزان نیازمند شهرستان لنده، کمک‌های حمایتی نقدی به نیازمندان برای درمان مبلغ ۱۳۰میلیون تومان، اجرای پویش کاشت دانه‌های بلوط و بادام در حدود ۳۰ هکتار از مراتع طبیعی شهرستان لنده طی ۱۰ مرحله، حضور فعال در اطفای حریق طبیعت در کنار دستگاه‌های دولتی، پرسنل منابع طبیعی و نیروهای مردمی، تجلیل از دکتر سید غفار شفایی؛ متخصص داخلی و کادر درمان بیمارستان امام خمینی (ره) به پاس از تمامی تلاش‌های که برای مبارزه با ویروس کرونا داشتند و تجلیل از آتش‌نشانان زحمتکش لنده در روز آتش‌نشان ازجمله اقدامات انجمن جوانان لنده در سال گذشته بوده است.

بنابراین گزارش، درمجموع ارزش مالی حمایت‌های گروه جهادی انجمن جوانان شهرستان لنده طی پنجمین سال فعالیت این انجمن (دی‌ماه ۱۳۹۹ تا دی‌ماه ۱۴۰۰) ۳۶۴میلیون تومان بوده است.

از دی ماه ۱۴۰۰ یعنی سالروز تاسیس انجمن تاکنون نیز گروه جهادی انجمن جوانان شهرستان لنده عملکرد درخشانی داشته مه نمونه آن؛ کمک درمانی در ۳ مورد (حدود ۲۹۰میلیون تومان)، ساخت یک مورد مسکن محرومین به ارزش ۶۲میلیون و اقدام برای دو مورد دیگر است تاکنون بیش از ۷۰میلیون تومان هزینه داشته و برای آن نیاز مبرم به دریافت کمک‌های مردمی وجود دارد.

حدود ۳۰۰میلیون تومان نیز طی ۴ ماه کمک دریافت شده که برای تعمیر سقف خانه‌های نیازمندان جهت ایزوگام استفاده شده است. همچنین حدود ۲۰میلیون تومان نیز به‌منظور خرید و تعمیر بخاری و آبگرمکن برای خانواده‌های نیازمند هزینه شده است.

در همین مدت، حدود ۲۵۰ بسته غذایی نیز بین نیازمندان به ارزش ۱۵۰میلیون تومان توزیع شده است که این کار همچنان ادامه دارد. علاوه بر این، حدود ۶میلیون تومان نیز برای تعمیر یخچال و کولر نیازمندان هزینه شده و تعمیر دو مدرسه در روستای قیام نیز در دست انجام است که تاکنون حدود ۲۳میلیون تومان هزینه داشته داشته است.

دو مورد کمک‌هزینه جهیزیه به ارزش ۹میلیون تومان، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری پویش درختکاری، توزیع کیسه زباله به‌منظور حفظ محیط زیست در روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۱، نصب بنر توصیه‌های مهم زیست‌محیطی در ایام نوروز ۱۴۰۱ برای گردشگران با هدف مراقب از منابع طبیعی و… از دیگر اقدامات انجام‌شده در این مدت بوده است.

شماره حساب این انجمن (با کد ثبتی ۳۹۵۸۴۴۵۳۱۴۰۰۱) برای مشارکت در امور خیریه ۱۷۱۳۸۰۱۱۵۰۳۸۳۸۲۸، شماره ۱۶ رقمی کارت بانکی این حساب ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۱۴۱۰۲۰ و شماره شبای آن ۱۶۰۱۵۰۰۱۷۱۳۸۰۱۱۵۰۳۸۳۸۲۸ IRاست.

همچنین علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص فعالیت‌های این انجمن، مشاهده این فعالیت‌ها از نزدیک و هرگونه همکاری در هر یک از زمینه‌های مورد اشاره (فرهنگی ، اجتماعی، خیریه، محیط زیست و عمرانی) علاوه بر ارتباط از طریق صفحه انجمن جوانان لنده در اینستاگرام به نشانی anjoman.javanan.landeh می‌توانند با شماره ۰۹۳۷۳۰۷۱۷۱۷ (آقای مجتبی محمدی) تماس بگیرند.