رئیس‌کل بانک مرکزی:‌ عرضه ارز بر اساس مکانیزم عرضه‌وتقاضا خواهد بود

صالح‌آبادی گفت: مقرر شد عرضه ارز بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا باشد و خوشبختانه با اجرایی شدن تصمیمات از امروز شاهد اثرات خوبی در بازار بودیم.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه روز گذشته با اعضای کانون صرافان گفت: با هماهنگی و توافقات خوبی که روز گذشته انجام شد مقرر شد عرضه ارز بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا باشد و خوشبختانه با اجرایی شدن تصمیمات از امروز شاهد اثرات خوبی در بازار بودیم.

به گزارش سرمایه ملی،‌ علی صالح‌آبادی در نشست با اعضای انجمن صنفی صنعت پتروشیمی با بیان اینکه پتروشیمی ها جزو بهترین و مهمترین صادرکنندگان غیرنفتی کشور به شمار می روند از همکاری و هماهنگی فعالان این صنعت در عرضه ارز قدردانی کرد.

وی افزود: حجم فروش و ارزش صادرات صنعت پتروشیمی کشور نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشته و پتروشیمی ها به عنوان دارندگان ارز غیرنقتی عرضه های خوبی در سامانه نیما داشته اند و نقش آنها به عنوان پیشرو در ایجاد تعادل در بازار ارز غیرقابل انکار و موثر است.

صالح آبادی ادامه داد: قطعا حضور شرکت های پتروشیمی در بازار ارز به ایجاد تعادل کمک می کند و بانک مرکزی نیز حمایت ها و اقدامات لازم را در این خصوص انجام خواهد داد.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: بانک مرکزی حمایت از صنعت و تولید به ویژه پتروشیمی را در دستور کار دارد و اگر مشکل تولید را حل کنیم قطعا به نفع اقتصاد کشور است.


لینک کوتاه : http://sarmaayehmelli.ir/?p=12159
نظرات کاربران :