- سرمایه ملی - https://sarmaayehmelli.ir -

رونمایی از دوره MBA مدیریت ورزشی در سازمان مدیریت صنعتی

دوره MBA مدیریت ورزشی در سازمان مدیریت صنعتی با حضور معاون وزیر ورزش و جونان و مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی رونمایی شد.

به گزارش سرمایه ملی، دوره MBA مدیریت ورزشی در راستای اهداف ارتقای سطح مدیریت ورزشی با استفاده از ظرفیت های سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌شود.

بنا به این گزارش، ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: MBA مدیریت ورزش هدف گذاری شده است و هدف آن سازماندهی، برنامه‌ریزی، بحث کنترل و ارزیابی در حوزه ورزشی با حضور بهترین اساتید و هدف دیگر آن استعدادیابی و هدایت استعداد مورد نظر است.

وی یادآور شد: یکی از ضعف های حوزه ورزش انعقاد قرارداد است که در این حوزه سازمان مدیریت صنعتی با توجه به اساتید قوی در بحث کوچینگ ، موضوعات باشگاهی ، مدیریت ریسک ، موضوعات اقتصاد ورزش و … می تواند کمک شایانی بنماید.

مدیرعامل سازمان افزود: باتوجه به ظرفیت‌های سازمان مدیریت صنعتی می توانیم کرسی های مناسبی برای تشویق قهرمانان ورزشی ترتیب دهیم تا بتوانند از دوره های سازمان استفاده کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که این دوره بصورت مستمر برگزار شود و پس از MBA دوره‌های DBA نیز برگزار گردد.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت صنعتی دوره های مدیران تراز جهانی را بصورت اختصاصی برای بنگاه‌ها برگزار می کند که می توان برای مدیران جهان تراز ورزشی هم آن را بازطراحی و اجرا کرد.

کیانی بختیاری گفت: سازمان مدیریت صنعتی می تواند با توجه به برگزاری سالانه کنفرانس توسعه منابع انسانی و همایش عرصه یادگیری؛ یکی از موضوعات همایش عرصه یادگیری به مدیریت ورزش اختصاص دهد.

وی افزود: سازمان مدیریت صنعتی همچنین می تواند باتوجه به نشریه تخصصی تدبیر صفحاتی را در بعضی از شماره های آن به بحث مدیریت ورزش اختصاص دهد.

کیانی بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن بیان تاریخچه ای از سازمان مدیریت صنعتی و برشمردن توانمندی های این سازمان در زمینه هایی نظیر آموزش‌های تخصصی و کاربردی؛ مشاوره و تحقیق، کانون‌های ارزیابی مدیران حرفه ای، دوره‌های آمادگی استخدام و توانمندسازی دانش آموختگان، مشاوره و اجرای مدیریت چابکی و استراتژی برای سازمان‌ها و … اظهار داشت: سازمان در حوزه آموزش با دانشگاه‌های معتبر فرانسه، کانادا و آلمان همکاری دارد.

کیانی بختیاری افزود: از دیگر ظرفیت های سازمان مدیریت صنعتی، شبکه نمایندگی‌های آن است که با تقویت و توسعه دامنه فعالیت ها شکل گرفته و در حال حاضردارای ۲۶ نمایندگی در سطح کشور است.

کیانی بختیاری تصریح نمود: بحث‌های آینده پژوهی را در کشور شروع کرده‌ایم که ابزارش هم همان ۲۶ نمایندگی است که در کشور وجود دارند.

وی تصریح کرد: دوره های آموزشی عالی مشترک با دانشگاههای مختلف مثل خواجه نصیر و علم و صنعت دانشجو می گیریم و مدرک مشترک داده می شود .
در این جلسه عبدالحمید احمدی معاون وزیر ورزش و جوانان ضمن بیان این نکته که باعث خرسندی است که سازمان مدیریت صنعتی MBA ورزشی را هم به عنوان موضوع مهم مورد توجه قرار داده است؛ هفته تربیت بدنی را به تمام دست اندرکاران، مدیران و کسانی که به سلامت جامعه کمک می کنند تبریک گفت.

وی عنوان کرد: کشور یک عرصه گسترده برای فعالیت ورزشی دارد که نیاز به مدیریت دارد ، دارای ۵۰ فدراسیون ورزشی است که این فدراسیون‌ها در مراکز استان‌ها ، شهرستان‌ها و هیات‌های ورزشی وجود دارند و دارای نزدیک به ۱۴.۰۰۰ هیات ورزشی هستیم که عدد قابل ملاحظه‌ای است و همچنین بیش از ۲۸.۰۰۰ باشگاه ورزشی عمومی داریم که همه اینها نیازمند افرادی هستند که در عرصه مدیریت ورزشی دانش بیاموزند و علاوه بر این خود وزارت ورزش و جوانان استان که بخش مهمی است و شامل المپیک و پارا المپیک می شود.

وی همچنین افزود: همه این بخش‌ها با ورزش سرو کار دارند و ما با طیف گسترده‌ای از مدیریت ورزشی سرو کار داریم بنابراین باید به موضوع ورزشی توجه کنیم و یکی از اولویتها ی ما این است که مدیرانی داشته باشیم که هم تجربه و هم دانش لازم را داشته باشند چرا که هر گامی به سمت مدیریت حرفه‌ای ورزش برداشته شود گام مثبتی است .

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: این دوره که با همت سازمان مدیریت صنعتی برگزلار می شود می تواند حرکت نوینی در مدیریت ورزش کشور باشد و این واقعیت را می توان اذعان کرد یکی از سخت ترین کارها برای ورزش کشور انتخاب مدیران شایسته و لایق و کارامد و موثر است که امیدواریم سازمان مدیریت صنعتی بتواند چرخ مدیران را با اتکاء به ظرفیت هایی که دارد به حرکت درآورد.

عبدالحمید احمدی افزود: امروزه یکی از مواردی که در دنیا به آن توجه می شود این است که به ورزش به عنوان یک صنعت نگاه می کنند و جزء ۱۰ صنعت برتر دنیا است و در بعضی از کشورها جزء ۶ صنعت و بعضی حتی جزء ۴ صنعت برتر قرار می گیرد و آقای جیمز مولی اولین نفری بود که این اصطلاح را بکار برد که باید به ورزش به عنوان یک صنعت نام برد و ما شاهد هستیم که چقدر روز به روز این نگاه پر رنگ تر شده است و ورزش باید بتواند درآمدزا و قابل سرمایه گذاری باشد و کشورها یکی از اولویت هایشان را به سرمایه گذاری در ورزش اختصاص دهند.

وی افزود: ورزش باید بتواند در بحث صادرات کالا و خدمات، رونق گردشگری، حوزه فعال در تبادل نیروهای متخصص بین کشورها و همچنین در حوزه افزایش رفاه عمومی، سرمایه اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی جنبه های موثری داشته باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که سازمان مدیریت صنعتی بتواند با برگزاری این دوره گام‌های موثری را بر دارد و از مدیران ورزش نیز درخواست نمود حضور در این دوره‌ها را از دست ندهند.