- سرمایه ملی - https://sarmaayehmelli.ir -

برگزاری مجمع عمومی وزیران ادوار در سازمان مدیریت صنعتی

جلسه مجمع عمومی سالیانه عادی بطور فوق العاده مردم نهاد مجمع وزیران ادوار برای انتخاب هیات مدیره جدید بصورت آنلاین و حضوری در تاریخ ۲۰ مهرماه در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

به گزارش سرمایه ملی، بر اساس این رای‌گیری غلامرضا شافعی، محمدرضا عارف، سیدمصطفی هاشمی طبا، محسن مهرعلیزاده، عبدالحسین وهاجی به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره و سیدمنصور رضوی به عنوان عضو علی البدل و سیدرضا صالحی امیری به عنوان بازرس انتخاب شدند.

بنا به این گزارش در این مراسم ابتدا گزارش هیأت مدیره به مجمع عمومی توسط غلامرضا شافعی وزیر اسبق صنعت، نایب رئیس و دبیر مجمع وزیران ادوار ارائه شد.

در ابتدای این گزارش یاد و خاطره یفقید مجمع وزیران ادوار که طی دو سال گذشته به دیار حق شتافتند، گرامی داشته شد. اعضای فقید شامل محمدحسن طریقت منفرد، وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ سید حسن فیروزآبادی، معاون اسبق امور دفاعی نخست وزیر؛ سیدعلی اکبر محتشمی‌پور، وزیر اسبق کشور؛ اکبر ترکان، وزیر اسبق راه و ترابری و وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛ سید محمدهادی نژادحسینیان، وزیر اسبق صنایع سنگین و وزیر اسبق راه و ترابری؛ سید محمدعلی شهیدی محلاتی، معاون اسبق رئیس جمهوررئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ ابوالقاسم سرحدی‌زاده، وزیر اسبق کار و امور اجتماعی؛ حسین کاظم پوراردبیلی، سرپرست اسبق بازرگانی؛ موسی زرگر، وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ سید محمد میرمحمدی، معاون اسبق رئیس جمهور ورئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و محمد احمدیان، دبیر فقید کمیسیون انرژی مجمع وزیران ادوار بودند.

شافعی در ادامه به معرفی مجمع وزیران ادوار و کمیسیون های آن شامل: کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی؛ انرژی؛ حقوقی و قضایی؛ اقتصادی؛ آموزش؛ امور اداری، فرهنگی و اجتماعی؛ زیربنایی وکمیسیون صنعت و محیط زیست پرداخت.

وی ضمن معرفی دبیرخانه این مجمع اظهار داشت: دبیرخانه مجمع وزیران ادوار مسئولیت امور اجرایی، هماهنگی با کمیسیون ها و اعضاء مجمع و همچنین برگزاری جلسات کارشناسی دبیرخانه (تعداد ۸۱ جلسه کارشناسی از بدو تأسیس تا کنون) را برعهده دارد که به صورت مرتب هر هفته در روزهای دوشنبه (قبل از شیوع بیماری کرونا) نسبت به برگزاری این جلسات با حضور صاحب نظران و افراد ذیربط در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و… با موضوعات بررسی پتروشیمی های استانی، چالش‌ها و فرصت‌ها؛ بررسی روابط راهبردی ایران و چین؛ بررسی و تحلیل بازار سرمایه ایران در دوره اخیر و پیشبینی آینده؛ اثرات کرونا در بازار سرمایه و کالا، و بورس دنیا؛ روند توسعه کشورهای مختلف دنیا از جمله آمریکا در پساکرونا؛ اظهارات و آمارها؛ آثار کرونا در جامعه بشری؛ آسیب‌ها ، فرصت ها ، و پیشبینی آینده برگزار شده است.

وی خاطرنشان ساخت که در نهایت این موضوعات به مراجع و مسئولین ذی ربط برای تسهیل و کمک در امور مربوطه ارسال شده است.

شافعی در خصوص فعالیت یک ساله تا پایان اسفند ۱۳۹۹ هیأت مدیره گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، و محدودیت های ایجاد شده در دوره ۱۲ ماهه گذشته، تعداد ۴ جلسه هیأت مدیره برگزارگردید برگزاری دو جلسه هیأت مدیره با حضور برخی از روسا و اعضای کمیسیونهای تخصصی و ارائه مطالعه و پژوهش

سیدرضا صالحی امیری با موضوع بررسی چالشها و گسلهای فرهنگی ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در اسفندماه سال ۱۳۹۹ برگزار گردید، در این جلسه به بررسی و ریشه یابی اتفاقات و اعتراضات اجتماعی و اقتصادی و… چهل سال گذشته پرداخته شد و سایر اعضا حاضر نیز نظرات تکمیلی را ارائه نمودند.

وی در ادامه افزود: برگزاری جلسه هیأت مدیره با حضور نمایندگان شرکتهای ایران خودرو و سایپا و ارائه گزارش خودروی برقی با موضوع ضرورت استفاده از خودرو برقی، نمونه های موفق کشورهای مختلف، مزایا، محدودی تها و موانع پیش رو و… ارائه شد که در این جلسه مقرر شد کمیسیون زیربنایی، صنعت و محیط زیست جلساتی را با نمایندگان خودروسازهای داخلی و افراد صاحب نظر برگزار و هرگونه کمک و رهنمودی که لازم است به متولیان امر داده شود را ارائه کنند.

شافعی در خصوص جلسات کارشناسی دبیرخانه گفت: از تاریخ تأسیس مجمع وزیران، دبیرخانه مجمع شکل گرفته که با همت و پیگیری همکاران دبیرخانه، اقدام به برگزاری جلسات کارشناسی با موضوعات روز و مبتلابه شده است ولی متأسفانه در یک سال گذشته با توجه به محدودیت های ایجاد شده به علت شیوع بیماری کرونا تعداد جلسات کاهش یافته و تنها ۶ جلسه کارشناسی برگزار گردیده است.

وی در خصوص سایر اقدامات دبیرخانه مجمع وزیران ادوار اظهار داشت: از دیگر اقدامات دبیر خانه می توان به پیگیری راه اندازی آکادمی حکمرانی با مشارکت سازمان مدیریت صنعتی و پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه شریف اشاره کرد که متأسفانه به علت شیوع کرونا این کار موقتاً متوقف شده است.

شافعی، بررسی و تدوین بخشی از محتوای دوره های آکادمی حکمرانی و تهیه، چاپ و مشارکت در انتشار برخی آثار ذیل کتاب ۱۲ تجربه (چالش های بیکاری و سیاست های ایجاد اشتغال) و کتاب آکادمی وزرا (پروژه مستند سازی دانش و تجارب وزیران ادوار جمهوری اسلامی ایران) و حمایت از چاپ کتاب های عقلانیت نوین در چین و عقل شرقی-کتاب کره را از دیگر اقدامات دبیرخانه مجمع عنوان نمود.

وی در پایان از زحمات آقای ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و همکاران ایشان که در راستای استخراج دانش ضمنی و تجارب وزرا و اختصاص فضای فیزیکی برای برگزاری جلسات دبیرخانه همکاری مجدانه داشته و با مدیریت دانش در خصوص راه اندازی آکادمی وزرا همکاری همه جانبه مبذول داشته است، تشکر و قدردانی کرد.