- سرمایه ملی - https://sarmaayehmelli.ir -

نشان ممتاز بنگاه برتر تولید به مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اهدا شد

در همایش تجلیل از بنگاه‌های اقتصادی برتر، صندوق‌ها، هلدینگ‌ها و بانک‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه جهش تولید و بهره‌وری، محمد شریعتمداری نشان ممتاز بنگاه برتر تولید را به مهندس محمدرضا مدرس خیابانی نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اهداء کرد.

به گزارش سرمایه ملی به نقل از مانا، سال گذشته(۱۳۹۹) از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید» نامگذاری شد و وزارت تعاون با توجه به تعدد و تنوع وظایف و مسئولیت‌های حاکمیتی، سیاستگذاری و راهبری صندوق‌های بازنشستگی در سطوح مختلف، همه توان خود را برای تحقق این شعار به کار گرفت.

طبق اعلام مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ در این دوره، سازمان‌ها، هلدینگ‌ها و بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه این وزارتخانه نقش مهمی در ایفای نقش ۱۰ درصدی آن در بخش تولید ناخالص داخلی (GDP) داشتند و در پایان سال ۱۳۹۹ ظرفیت‌ بالقوه خود را به نمایش گذاشتند.

بر این اساس، وزارت تعاون به همت معاونت امور اقتصادی؛ همایشی با عنوان «تجلیل از بنگاه‌های اقتصادی برتر صندوق‌ها، هلدینگ‌ها و بانک‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه تحقق جهش تولید و رشد بهره‌وری و کارآیی» برگزار کرد.

به گفته برگزار کنندگان، هدف اصلی از برگزاری این همایش ارج‌نهادن به بنگاه‌هایی است که با وجود تشدید تحریم‌های ظالمانه اقتصادی آمریکا علیه ایران و فراگیری کرونا، با اقدامات خود در مسیر تحقق شعار سال گام برداشتند و به بهره‌وری و کارآیی مطلوبی دست یافتند.

گفتنی است، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ذیل شدیدترین تحریم‌ها روند رو به رشد خود را حفظ کرده است به همین علت و به عنوان بنگاه برتر بر اساس ویژگی‌ها و شاخص‌های کیفی جهش تولید، نشان ممتاز در همایش یاد شده به محمدرضا مدرس خیابانی، نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت تعلق گرفت.

شایان توجه است که نشان برتر یاده شده طبق نظر کارشناسان به این علت به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تعلق گرفته است که در سخت ترین شرایط و فشارهای بین‌المللی به عنوان خط اول دفاعی کشور در حال ایفای نقش راهبردی و استراتژیک خود است.

به گفته محمدرضا مدرس خیابانی؛ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تلاش و همت کارکنان فعال خود در بخش خشکی و دریا هیچگاه اجازه نداده که بخش‌های تولیدی کشور با کمبود مواجه شود و کالاهای اساسی که نیاز اول معیشتی مردم است ذیل شدیدترین فشارهای تحریمی به موقع به بنادر کشور رسیده است.

به اذعان اشخاص آگاه در زمینه تحریم؛ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران چه در زمان تحریم و چه پس از آن در دوران مذاکرات قبلی و فعلی برای اثبات حقوق حقه ایران، به عنوان ابزاری راهبردی و مقاومتی در برابر فشار دشمنان در اختیار مذاکره‌کنندگان ایرانی بوده و به افزایش توان چانه‌زنی آنها یاری رسانده است.

یادآور می‌شود؛ در این همایش، از ۲۶ بنگاه اقتصادی برتر در زمینه تحقق جهش تولید و ۱۱ شرکت برتر در راستای دستیابی به بهره‌وری از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجلیل شد.