- کد خبر: 11679
- یکشنبه 5 بهمن 1399
- نسخه چاپی
تاکید رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس بر حمایت از ظرفیتهای ناوگان ملی کشتیرانی
یوسفی گفت: باید در نگاه به ظرفیتهای داخلی از جمله توان ناوگان ملی کشتیرانی کشور با حمایت و بهرهگیری از آنها تجدید نظر کنیم.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در نگاه به ظرفیتهای داخلی از جمله توان ناوگان ملی کشتیرانی کشور با حمایت و بهرهگیری از آنها تجدید نظر کنیم.
به گزارش پایگاه خبری سرمایه ملی، مجتبی یوسفی در گفتگو با خبرنگار مانا، با بیان اینکه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در شرایط دشوار همواره منجی کشور بوده است، اظهار کرد: از زمان جنگ تحمیلی تاکنون دریانوردان، مدیران ودستاندرکاران کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اجازه ندادند حتی یک لحظه مشکلی در صادرات و واردات کالا برای کشور رخ دهد.
وی با تاکید بر اینکه در دوره تحریم های ظالمانه علیرغم شرایط سختی که درحال حاضر کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از جمله مدیران و کارکنان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با آن روبهرو هستند عملاً مجاهدت میکنند، افزود: این عزیزان تمام همت خود را به کار بستهاند تا نیازهای اصلی مردم و تولیدکنندگان تأمین و به کشور وارد شود.
رئیس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با گله از برخی کمتوجهیها به کشتیرانی خاطر نشان کرد: باید در نگاه به ظرفیتهای داخلی از جمله ناوگان کشتیرانی کشور با حمایت و بهرهگیری از آنها تجدید نظر کنیم.
یوسفی توسعه اقتصادی و افزایش ارزش پول ملی را منوط به سرمایه گذاری در زیرساختهای توسعه حمل ونقل دریایی ازجمله بنادر دانست و گفت: توسعه تجارت بینالملل از مسیر ایران نیازمند دیپلماسی فعال اقتصادی و لجستیک است که متأسفانه در هر دو مورد ضعیف عمل کردهایم.
وی با اشاره به ظرفیت های راهبردی ایران در حوزه حمل و نقل به بازار پانصد میلیون نفری منطقه پرداخت و ادامه داد: ما به این بازار بزرگ کم توجه بودهایم درحالیکه با توجه به توانمندیهای کشور در عرصه های مختلف از کشاورزی گرفته تا نفت، گاز، پتروشیمی و حمل و نقل می توانستیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با یادآوری رشادتهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در نجات کشور سوریه از دست داعش و تکفیریها، تصریح کرد: هم اکنون چین با سرمایه گذاری بلند مدت و بزرگی که در بندر گوادر صورت داده به دنبال حمل کالا از این بندر به سوی مدیترانه است که بهترین مسیر برای آن گوادر-چابهار-خط آهن ایران تا بندر لاذقیه سوریه است.
وی با تأکید مجدد به نیاز به تجدید نظر در نگاه به ظرفیتهای داخلی به ایجاد خط ریلی در آسیای میانه به سوی ترکیه اشاره کرد و گفت: اگر نتوانیم از فرصتها به درستی و به موقع استفاده کنیم آنها را از دست خواهیم داد چرا که همین حالا با توسعه بندر ترکمن عملاً مزیت شمال به جنوب دریای خزر برای ما در حال انقضاء است.
یوسفی در پایان خاطر نشان کرد: در حالیکه بازار سرمایه بهترین محل برای جمع آوری سرمایه لازم برای توسعه زیرساختها و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه زیرساختی نیمه کاره بود متاسفانه نتوانستیم از این فرصت نیز استفاده لازم را برده و هنوز در حال تعریف پروژههای غیرضروری در دولت هستیم.
- آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
- پذیرهنویسی اوراق مرابحه شرکت کرمانموتور در فرابورس
- کاشت ۲۲۰۰ اصله نهال توسط گروه وطن زرین
- ورود جدی «تامین سرمایه تمدن» به بازار صندوقهای ETF
- همکاری الجی و متا جهت شتاب بخشیدن به پیشرفت کسبوکار XR
- تاثیرات شگرف جوهرزدایی و بازیافت کاغذ در حفاظت از منابع آبی و طبیعی
- معرفی سری جدید Signature Kitchen Suite Transitional در نمایشگاه KBIS 2024
- تاثیرات مثبت استفاده از تکنولوژی جوهرزدایی برای بازیافت کاغذ
- الجی گواهی سیستم مدیریت هوش مصنوعی گرفت
- مهارت پاسخگویی و ارتباط تنگاتنگ آن با اعتماد و تعهد
- برای گسترش فرهنگ بازیافت، باید از خانههایمان شروع کرده و آن را به مطالبه ملی تبدیل کنیم
نظرات کاربران :