- کد خبر: 11671
- پنجشنبه 2 بهمن 1399
- نسخه چاپی
دریامحور شدن اقتصاد با حمایت از ناوگان ملی کشتیرانی
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:حمایت از مدیران و دریانوردان ناوگان ملی کشتیرانی، فعال در جبهه نبرد اقتصادی باید به صورت قانون در آید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:حمایت از مدیران و دریانوردان ناوگان ملی کشتیرانی، فعال در جبهه نبرد اقتصادی باید به صورت قانون در آید.
به گزارش پایگاه خبری سرمایه ملی، غلامرضا مصباحیمقدم در گفتوگو با تسنیم با بیان اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دوران تحریم و جنگ اقتصادی نقش بسیار مهمی را در اقتصاد کشور ایفا کرده است، گفت: ناوگان ملی به صورت شبانه روزی و بی وقفه در جبهه نبرد اقتصادی در دوران تحریم فعال بود که جای تقدیر دارد.
وی با یادآوری اینکه ناوگان ملی جمهوری اسلامی ایران در زمان تحریم حتی از پوشش بیمههای بینالمللی نیز محروم بود به حمایت دولت در این زمینه اشاره کرد و افزود: این چالش با اقدام وزارت اقتصاد و دارایی و بیمههای داخلی تا حد زیادی برطرف شد.
رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه باید به وجود مدیران، دریانوردان و دستاندرکاران دو مجموعه حمل و نقل دریایی کشور یعنی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران افتخار کرد، گفت: مقتضی است با در نظر گرفتن شرائط تحریمهای ظالمانه، به صورت غیرعلنی اما رسمی از این عزیزان تقدیر و تشکر لازم به عمل آید و زحمات آنان به نوعی جبران شود و حمایت های لازم از این عزیزان صورت گیرد.
مصباحی مقدم با اشاره به اقدام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران در صدور بنزین به ونزوئلا، تصریح کرد: این اقدامی شجاعانه، ضربه بزرگی به آمریکا در منطقهای بود که آن را به اصطلاح حیاط خلوت خود میداند، امری که مورد تقدیر مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت.
وی ادامه داد: صدور بنزین به ونزوئلا آن هم با دستگاههای ردیابی روشن و اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران روی شناورها فتحی بود که همواره مورد تقدیر ملت ایران خواهد بود.
رئیس کمیسیون امور زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آنچه که مهم است آینده این دو شرکت است، گفت: ناوگان ملی در آینده همچون گذشته و چه بسا بیش از گذشته باید مورد حمایت قرار گیرد تا بتواند ضمن توسعه ناوگان خدمات خود را نیز بهبود ببخشد.
وی بهترین تقدیر از زحمات و خدمات کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش در دوره دشوار تحریم را همین حمایت دانست و افزود: در اولویت بودن دو بال حمل و نقلی دریایی کشور برای صادرات و واردات کالای ایرانی در دوران پساتحریم بسیار مهم است بنابراین به نمایندگان محترم مجلس پیشنهاد میکنم حمایت از این دو شرکت حمل و نقل دریایی داخلی را به صورت قانونی دربیاورند که طی آن مقرر شود مادامی که ظرفیت آنها پاسخگو است حمل و نقل دریایی هیچ کالای نفتی و غیر نفتی صادراتی و وارداتی کشور به شرکت های خارجی واگذار نشود.
عضو مجلس خبرگان رهبری توسعه ناوگان ملی را اولویتی مهم ارزیابی کرد و گفت: نمایندگان محترم در آن قانون میتوانند تخصیص بودجه برای هر نوع نیاز به منابع مالی ریالی و ارزی برای توسعه ناوگان ملی را مشخص کرده و در قانون بودجه در نظر گیرند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به چگونگی حمایت این مجمع از حمل و نقل دریایی کشور، یادآور شد: با توجه به اینکه جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاستگذاری است طبعاً جا دارد با توجه به سیاست ابلاغی رهبر معظم انقلاب به مجمع در رابطه با دریا محور شدن توسعه کشور، دو شرکت حمل و نقل دریایی کشور در قالب همین سیاست مورد حمایت قرار گیرند.
- پنجم آبانماه به عنوان “روز ملی زعفران” نامگذاری شد
- آغاز جشنواره نوروزی لنز ایرانسل با جوایز ویژه
- پذیرهنویسی اوراق مرابحه شرکت کرمانموتور در فرابورس
- کاشت ۲۲۰۰ اصله نهال توسط گروه وطن زرین
- ورود جدی «تامین سرمایه تمدن» به بازار صندوقهای ETF
- همکاری الجی و متا جهت شتاب بخشیدن به پیشرفت کسبوکار XR
- تاثیرات شگرف جوهرزدایی و بازیافت کاغذ در حفاظت از منابع آبی و طبیعی
- معرفی سری جدید Signature Kitchen Suite Transitional در نمایشگاه KBIS 2024
- تاثیرات مثبت استفاده از تکنولوژی جوهرزدایی برای بازیافت کاغذ
- الجی گواهی سیستم مدیریت هوش مصنوعی گرفت
- مهارت پاسخگویی و ارتباط تنگاتنگ آن با اعتماد و تعهد
نظرات کاربران :