- سرمایه ملی - https://sarmaayehmelli.ir -

نقش بانک انصار در اقدامات جهادی مبارزه با کرونا

درپی رویکرد نوین سپاه‌پاسداران انقلاب‌اسلامی در تشکیل گروه‌های جهادی ضدکرونایی که از تعهدات ارزش‌محور و مسئولیت های اجتماعی این نهاد بالنده و سربلند ناشی می شود، کمک‌رسانی به نیازمندان در دوران اوج گیری شیوع کرونا در سرلوحه فعالیت های این بانک ارزشی قرارگرفته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و تبلیغات بانک انصار، این بانک با همکاری گروه جهادی مدرسه عالی شهید مطهری اقدام به ایجاد سامانه‌ای جهت گردآوری کمک‌های مردمی تحت عنوان «نذرضدکرونایی» کرده است. این بانک با ابزارهای متنوع زیر کد USSD، دستگاه های خودپرداز، پیشخوان بانکی یا سیستم غیرنقدی، اینترنت بانک، همراه اول و سایت اصلی بانک اقدام به جمع آوری نذورات مردمی برای کمک به نیازمندان آسیب دیده از همه گیری کرونا کرده است.

در گفت‌وگو با مهدی رضایی مدیرعامل بانک انصار تلاش کرده ایم تا از کم و کیف فعالیت های بانک انصار در این کارزار نیکوکارانه باخبر شویم.

*پیرو عملیاتی شدن همکاری مشترک مدرسه عالی شهید مطهری و بانک انصار در لبیک به دعوت مقام معظم رهبری نسبت به کمک مومنانه و نیز رویکرد سپاه پاسداران به نذرضدکرونایی، لطفا دیدگاهتان درباره این حرکت را بیان کنید.

اقدام به این عملیات ریشه در منابع الهی و به ویژه قرآن کریم و نیز دستاوردهای جهادی انقلاب اسلامی دارد. سوره بقره، آیه ۲۶۱ می فرمایند: «کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند، همانند بذری هستند که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه، یکصد دانه باشد و خداوند آن را برای هر کس بخواهد دو یا چند برابر می کند و خدا واسع و داناست».

* بانک انصار که مجموعه ای از نیروهای ارزشی و ولایی را دراختیار دارد، دراجرایی شدن این امر خیر و مبارک چه نقشی داشته است؟

اساس وجودی انصار به عنوان بانکی مردم‌پایه در قالب های صندوق قرض الحسنه، موسسه اعتباری و بانک را کمک به رزمندگان و خانواده های آنان و سپس عموم مردم تشکیل می دهد تا کار حرفه ای خود را در چارچوب‌های فقهی و شرعی انجام و مسئولیت اجتماعی را محور این تلاش ها قرار دهد.

تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی و حمایت‌های اجتماعی در این بانک، نماد ارزش‌گرایی و مسئولیت اجتماعی این بانک است که همواره همه فعالیت‌های نیکوکارانه را با مشارکت حداکثری نیروهای انسانی‌اش تحت عنوان گروه ها و فعالیت‌های جهادی انجام داده است. نقش ما در نذر ضدکرونایی و کمک‌های مومنانه نیز حضور و فعالیت حداکثری براساس فلسفه وجودی و پیشینه خیرخواهانه‌مان است.

* با توجه به همکاری خوب شما در بسترسازی وحمایت از این حرکت، چه پیش بینی‌ای از استقبال مردم و مومنان دارید؟

این، وعده ای الهی و امری یقینی است که مردم مومن ایران اسلامی در امور خیریه بازهم پیشگام خواهند شد. تجربه نشان داده است که همدلی، اطلاع رسانی مناسب و اهتمام عمومی به امور نیکوکارانه، به ثمر خواهد نشست. من با خوش بینی تمام، اطمینان دارم که عاشقان ارزش های اسلامی، دلسپردگان به ثارالله، و منتظران حضرت مهدی موعود، بازهم از این آزمون الهی سرافراز بیرون خواهند آمد.

* آیا برای تشویق پرسنل بانک انصار برای مشارکت در این کارزار نیکوکارانه، برنامه‌ریزی و برای اطمینان از موفقیت آن، امکان سنجی کرده‌اید؟

از آنجا که مشارکت در امور عام المنفعه در بانک انصار نهادینه شده و قرارگاه محرومیت زدایی و حمایت های اجتماعی تجربیات گرانبهایی در عملیات خیرخواهانه دارد، اطمینان دارم که پرسنل انصار مشارکتی حداکثری را به نمایش خواهند گذاشت. بهترین ابزار تشویقی برای کارکنان ما ارجاع آن ها به فلسفه وجودی و ذات نیکوکارانه‌شان است. همچنین، پیشینه امور عام المنفعه انصار، ابزار مطمئنی برای پیش بینی موفقیت عملیات فراهم می کند.

* ضمن قدردانی از همکاری جنابعالی و مجموعه تحت امر، آیا پیشنهادهای ویژه ای نسبت به این موضوع دارید؟

تأکید بر انفاق و معامله با خداوند و ارزش های فرهنگی و ملی، اطلاع رسانی گسترده، انجام تبلیغات موجه و موثر، استفاده از نمادهای دینی، مشارکت گسترده رسانه های همگانی، حضور فعال افراد خیر و هنرمندان موجه در شبکه های اجتماعی، مشارکت حداکثری صدا وسیما، مشارکت موثر مقامات برای جلب پرسنل سازمان ها و ادارات دولتی و خصوصی و نیز مشارکت مقامات عالی رتبه مذهبی برای جلب مردم متمکن به این کارزار معنوی، می تواند به موفقیت عملیات کمک شایان کند.

بدون تردید این بانک برای جلب مشارکت و همکاری سایر بانک ها و به ویژه بانک سپه به عنوان بزرگترین بانک کشور، تلاش کافی خواهد کرد و این امر خیر با مشارکت شبکه بانکی کشور به پیش خواهد رفت.