هم‌افزایی دستگاه‌های نظارتی در بازرسی و نظارت بر بازار

در راستای اعمال قانون در گشت‌های مشترک در سطح عرضه، تفاهم‌نامه سه‌جانبه با دادستانی، پلیس امنیت اقتصادی و سازمان حمایت منعقد می‌شود.

پیرو ابلاغیه سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص اقدامات بازرسی، نظارت و کنترل قیمت‌ها در بازار، جلسه برنامه‌ریزی با حضور عباس تابش، معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت، رییس پلیس امنیت اقتصادی، سخنگو و معاون سازمان تعزیرات حکومتی و نمایندگان بسیج اصناف و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت و اعضای هیات‌مدیره و مدیران کل ستادی این سازمان با محوریت بحث، تبادل نظر و بررسی چالش‌ها و دغدغه‌های نظارت، کنترل و مدیریت بازار و ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﻣﻮاﻧﻊ و ﻣﺸﻜﻼت در سالن جلسات وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه ملی، در این جلسه، مهم‌ترین موضوعات مرتبط با بهبود فرایند کنترل و نظارت بر بازار و نقش هریک از دستگاه‌های نظارتی مطرح و بر ضرورت هماهنگی و نقش‌آفرینی آن‌ها تاکید شد.

همچنین مقرر شد در راستای اصلاح قوانین و مقررات مرتبط و بازدارنده و پیگیری تامین نیروی انسانی و تجهیزات، از پتانسیل قضات سازمان تعزیرات در بازرسی و گشت‌های مشترک از مبادی تولید و کالاهای وارداتی بیشتر استفاده شود.

علاوه بر این، با توجه به وجود نیروهای بازرس در اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌ها مقرر شد ضمن بهره‌گیری، گزارش عملکرد منظم روزانه، هفتگی و ماهانه ارایه شود.

همچنین در این جلسه تصمیم گرفته شد؛ در راستای اعمال قانون در گشت‌های مشترک در سطح عرضه، تفاهم‌نامه سه‌جانبه با دادستانی، پلیس امنیت اقتصادی و سازمان حمایت منعقد شود.

در این جلسه همچنین مقرر شد؛ دستگاه‌های نظارتی موثر در فرایند تامین و توزیع کالا در فضای اقتصادی حال حاضر با همکاری مشترک باید انتظار عمومی را برآورده کرده و با سازماندهی مناسب و کنترل به‌هنگام بازار با حفظ اهداف اقتصادی ترسیم‌شده در سایه هم‌افزایی و همراهی تمام ارکان ذی‌مدخل ازجمله یسیج اصناف در سراسر کشور اقدام کنند.

در این جلسه مباحث مربوط به سازماندهی و برنامه‌ریزی دقیق تامین، تولید و توزیع کالا، جلوگیری از احتکار و گرانفروشی، تاکید بر عرضه به‌هنگام و توجه به ضروریات نیاز مصرف‌کنندگان مطرح شد و مورد تاکید قرار گرفت.


لینک کوتاه : http://sarmaayehmelli.ir/?p=11405
نظرات کاربران :